Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Sunday

RAMADHAN IM DUISBURG..wieder


Esok, 1 September dh start puasa. Maknanye mlm nih dh kne bgn sahur la, solat tarawikh lagik. Tahun lepas, i puasa dgn perut boyot2 lagi. Dh dkt2 nk bersalin dh. Musim dh masuk luruh. Sgt sejuk lol!

Tahun nih, masih berada pada musim panas yg kdg2 sejuk dan kdg2 panas. so, puasa pon lama gak. berapa lama? malas lak nk kire sbb lagi lama dari waktu berpuasa kt msia.

So, tahun nih target nk puasa penuh la. kalo cuti pon, kerana cuti pompuan. mcm tahun lepas seksa gak nk byr puasa bnyk2 tuh. yelah, puasa time pregnant mmg letih dan mencabar. apa cabarannye? anda jadi pompuan, anda pregnant dan anda dtg la cni..anda tau la apa dia.. huhuuhuh..

okla kwn2..slmt berpuasa dan menjalani ibadah2 lain dlm bulan ramadhan k.. dosa sebakul, jgn la tambah lagi berbakul2 ok.. (mcm kenal je ayat nih!). mana2 kwn2 i yg baru kawen, sila la awasi tingkah laku anda ok. jgn terbabas sudeyyy..!! heheheh. jgn mare.





Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan:

"Ya, Allah, tolong abaikan puasa ummat Muhammad SAW, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan Dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

  • Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
  • Tidak bermaafan terlebih dahulu antara suami isteri;
  • Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya."

Kemudian Rasulullah SAW pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali.

so, i amik kesempatan kala ini, utk mohon kemaafan dari kwn2 sekalian tntg segala kesalahan i selama ini. semoga Ramadhan kali ni lbh bermakna drpd Ramadhan2 anda sblm ini. sekian terima kaseyy!





3 comments:

Izan said...

ni thn ketiga izan pose kat sini. =)

tu la thn lepaspose musim sejuk. best skit bukak pose awal. thn ni kene plak musim panas. aduh... sabar je la.. dugaan....

Shahurin Hilma Abdul Rashid said...

betol la izan.. sbnrnye thn lepas pose tak terasa letih sgt sbb sejuk. tp thun nih.. aduhhh..!

SueGinola said...

Salam Ramadhan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...