Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Wednesday

OWNER DAN SUPPLIER YANG AKU SUKA

Sekarang hampir setiap minggu aku akan order kek coklat moist dari pemilik kedai Anis Chocolate Moist Cake yang bertempat di Seksyen 13, Shah Alam. Dah la kek sedap, mantap pulak tu. Owner pula pandai ambil hati customer, pandai layan. Semua orang senang hati!


Tapi kali ni nak order sebiji kek sebab ada sambutan Maulidur Rasul kat school Camimi esok. Diorang minta sumbangan pot luck. Apa la rajin sangat mommy Camimi nak memasak kat dapur tu kan.. Takda maknanya nak bersilat pagi-pagi. Kalau Camimi pandai mandi sendiri, sabun sendiri, gosok gigi sendiri, pakai baju bagai sendiri boleh la mommy merajinkan diri mengasapkan dapur kat rumah. Tapi kalau semua mommy nak kena buat, alamat lambat la semua orang ke tempat kerja. Tak gitu daddy Camimi?


Tapi nak beli kek kat kedai ni kena order dulu. At least kalau nak ambil kek petang, kena order pagi. Sebab kek 1 kg ke atas memang diorang buat bila ada tempahan. Kalau setakat kek coklat yang kecik berharga RM5.00 dan RM15.00 boleh beli terus dari kedai.


Ohya, Anis chocolate moist cake inilah yang jadi supplier buat kuih tart dan kek coklat yang ada dijual di kebanyakan stesen Petronas di serata Shah Alam ni. Luar Shah Alam aku tatau la pula. Tapi boleh pastikan dengan melihat sticker 'Anis Chocolate Moist Cake' yang terpampang pada setiap produk mereka.


Selalunya aku order kalau nak ada majlis makan-makan kat rumah or time berkumpul beramai-ramai dengan saudara mara, atau sebagai buah tangan bila melawat seseorang. Kek yang fresh sesuai untuk dihidang kepada orang ramai. Hehehhe...


Kalau korang nak tahu kenapa aku suka owner kek coklat mantap ni? Sebab even baru pertama kali aku call dia boleh save dan simpan nombor aku. Kali kedua dia jawab panggilan aku, dia dah boleh terus sebut nama aku "ye Erin..." Idak la seperti sesetengah owner or supplier lain tamau langsung ambil usaha untuk mengenali pelanggan dia. Call sekali memang la tak kenal, call kali ke-2 tertanya-tanya lagi, "siapa nama eh...?" "Hari tu pernah call ke?"


Itu namanya owner yang tak pandai menghargai customer. Patutnya ingat nama pun dah okeh...!


Dia ada blog, tapi nama blog yang tertulis pada business card dia aku letak dalam kereta. Nanti aku update entry ni aku tulis nama blog dia okeh..? Oh ye, kalau u all nak buat tempahan kek, boleh la terus call Kak Anis di 013-3566966. Amboi, aku promote gitu! Benda baik, mesti la mau promote.


Update: Nak layari blog Kak Anis boleh klik sini. Tapi nampak gayanya kak Anis dah lama tak update blog. Tapi uols boleh baca kisah awal-awal kak Anis dalam bertapak di dunia perniagaan. Sungguh tragis. Hanya orang yang ikhlas, jujur dan bersabar akan mendapat ganjaran dari Allah.




Note: Malam tadi tengok cerita Beyond Boundries (camtuh kot title dia) di HBO lakonan Angelina Jolie and Clive Owen memang menyentuh perasaan aku betul la.. sob..sob..!

4 comments:

lily lotus said...

peniaga contoh ni :) semoga bisnes dia terus sukses..jgn lupa update the link ekk!

Erin Rashid said...

lily, u r right! i doakan yg sama juga.. :)

Suliana said...

mmg betul tu erin, klu peniaga appreciate customer, kita pun suka nak beli lagi..

Erin Rashid said...

sue, kan! semua org juga begitu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...