Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Thursday

SPA DI SHAH ALAM PULA

Salam uols,

Hari tu dah cerita pasal Emperor Spa kan..? Masa tu aku redeem bulan Jun sebelum husband pergi kursus. Kali ni nak bercerita pasal satu spa di Shah Alam pula. Baru 1-2 minggu yang lepas aku redeem. Mungkin tak mahu sebut nama spa tu kot sebab...

Nantilah aku cerita pasal lain dulu ye?

Ok, kali ni aku grab treatment spa ni dari Milk a Deal juga. Yes, still murah. Kalau tak murah idaklah aku beli kan..? :p

Spa pakej tersebut adalah facial, aromatherapy massage, body toning dan foot soak. Sebelum balik dia bagi air teh cina tanpa gula (of course) for refreshment. 

Produk yang digunakan memang meletop! Aku suka walaupon ianya mahal tapi jangkasamasa penggunaannya adalah lama. Di samping itu ianya adalah sangat berkualiti dan memberi kesan yang lebih baik. Lagipun ramai member aku bagi testimonial tak berbayar pada aku mengatakan tentang produk facial yang digunakan. Muka rosak pon boleh jadi elok semula lepas guna produk ni.

Ok, appointment aku adalah pada waktu orang solat Jumaat. Dimulakan dengan foot soak. Tapi aku pelik la, dia suruh aku duduk kat atas kerusi ofis yang tak boleh aku restkan dari kepala ke bahu aku. So, duduk tegak je la.. Padahal kerusi macam kat gambar bawah ni ada je kat depan mata aku. Cuma kenapa aku tak tertanya kenapa dia tak suruh aku duduk kat kerusi yang boleh aku relax seluruh badan eh? Tapi dia tanya aku, selesa tak? Aku jawab "okeh je.." <---- nak jaga hati kah?


Kemudian pergi buat facial pula. Macam biasa tanggalkan make up, cuci, scrub, steam, buang blackhead, buang jerawat, toning, etc. Tapi aku musykil la, muka aku ni tak banyak blackhead dan jerawat ke sampai aku rasa sekejap gila dia buang blackhead tu. Macam ala kadar je. Selalunya mesti sampai aku nak bersin-bersin (sebab main kat hidung) tak pun sampai meleleh air mata aku (sebab sakit dowhh..) 

Ok, aku bersangka baik. Mungkin muka aku memang takde banyak masalah. Jerawat takde cuma ada sedikit blackhead kot kat bahagian hidung. Tapi bila aku bersangka baik, nanti ada orang kata aku  riak sebab bagitahu semua orang yang kulit aku memang tak banyak masalah. Entah la..

Sambil dia buat facial, sambil tu dia pasang alat peranti yang melekat kat badan dan banyak wayar untuk body toning. Then dia switch on machine tu baru terasa vibrate di setiap point alat peranti yang dipasang. Purpose untuk pecahkan lemak la apa lagi. Aku ni kan gems! Eh silap, orang kata berisi. Em, dari dulu memang badan aku berisi macam ni.. :( 

Sebelum dia pasang alat berwayar-wayar ni, dia ukur dulu lilitan bahagian mana nak buat body toning. So, lepas buat body toning yang hanya memakan setengah jam je, aku hanya kehilangan 1cm lemak. Muahahhahaha..


  
Gambar contoh je

Kemudian, mengurut pula. Urut guna minyak aroma Lemon Grass. 


Masa aku nak urut tu tempatnya lagi malap daripada gambar ni. Sampai aku rasa nak tertidur. Romantik aje. Macam berada kat dalam kelambu. Pastuh ada pula orang datang urut-urut, usap-usap. Memang macam terbuai-buai je. Cuma, aku rasa lagi best urutan kat Emperor Spa tu. Dia buat betul-betul punya urut tauuu..! Tapi, bagi sesiapa yang tak suka kena urut kuat sangat, elok la pergi kat spa ni. Sebab dia urut idaklah terlalu kuat. Sedap-sedap je. Cuma aku takde terjengket-jengket badan sebab menahan sakit. :)

Time tengah urut tu, sempat juga la aku snap sikit guna camera hp. Tapi pekerja customer kelambu sebelah melarang aku daripada ambil gambar. Katanya, memang tak boleh ambil gambar. Then aku berdolak dalik la, aku kata macam mana nak promote kat member kalau tak boleh ambil gambar? Then intonasi dia memang aku tak senang. Katanya dah memang rules and regulations tak benarkan ambil gambar. Aku rasa, kalau intonasi dia friendly dan bercakap sambil tersenyum, sedap sikit telinga aku ni mendengar. Elok je aku pergi Emperor Spa snap sana sini takde siapa pun nak halang kan..? Itulah bangsa kita. Takut sangat orang nak ciplak ke, apa ke.. entah. Apa yang takut sangat aku pun tak tahu.

Bila dah siap pakai baju dan duduk kat ruang tamu pun menonong je muka pekerja tu. Senyum idak, pandang pon idak. Aku rasa this is the first and the last aku datang sana. Aku suka pergi tempat yang mana pekerjanya friendly dengan semua orang, tak kesah apa bangsa dan budaya orang tu. Tak kisah apa taraf orang tu. Tegur la secara berhemat. Bukan semua customer yang datang tahu korang punya rules and regulations. 

Voucher free mandi susu dan discount 30% yang ada kat tangan aku ni, akan aku beri pada sesiapa je la gamaknya...

Cuma aku salute, diorang takde push kita beli produk dia dan sign in cepat-cepat pakej yang ditawarkan.

4 comments:

Sue Mommy Cinta & Airis said...

mcm x best je bunyinye...nasib aku x terbeli erin..huhuu

Erin Rashid said...

sue, ko mcm tau je kat mana eh..? heheh sbb ko tak beli la spa tu jadi tak best tau tak? ;p

beauty spa home said...

saya ada jual prodak spa for individual pack..boleh lakukn rawatan spa di rumah,,dngn kos yg murah..mcm prodak lulur,garam spa kaki
http://beautyspahomes.blogspot.com/

beauty spa home said...

salam dear..sy ada jual prodak spa for individual pack..boleh lakukn rawatn spa di rumah..seperti prodak lulur,garam spa kaki..prodak nie juga di supply ke spa2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...