Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Tuesday

EMPEROR SPA, DAMANSARA UTAMA

Salam uols,

Wah entry ni sangat lewat. Sengaja aku tunggu another spa redemption yang terletak di Shah Alam baru la nak tulis entry ni. Kalau tak macam mana nak buat comparison kan?

Aku beli voucher ni 20 May lepas sebanyak 4 dari Milk a Deal, sebab 2 vouchers untuk kami laki bini. Manakala 2 vouchers lagi untuk adik aku dengan girlfriend dia, Niza.

Cadangnya ramai-ramai nak pergi redeem voucher ni. Yelah, the more the merrier. Boleh hai-hai sebelah menyebelah. Kih..kih..kih. Tapi biasalah adik aku tu tah haper-haper ntah. Orang dah buat appointment bagai tetiba dia nak ikut member vacation ke Pulau Redang. So, menonong je la kami laki bini.


Ini adalah kali ke-2 kami laki bini pergi spa. First time dulu pergi masa dekat nak nikah. Tapi masuk bilik lain-lain la.. But this time adalah pertama kali kami buat spa dalam 1 bilik yang sama :)


Dah lepas kahwin, aku sorang je enjoy ke spa. Time pregnant stop sekejap. Then ngikut husband ke luar negara. Balik Malaysia pon aku still yang mahu pergi. And this is the time i'm looking forward. Dapat deal murah macam ni untuk laki bini siapa yang tak mahu kan...?


So, pakej spa ini adalah:


Balinese Full Body Massage 
Full Body Scrub 
Jacuzzi 
Herbal Ball Massage OR Aroma Ear Candling 
Total RM68.00 per person







Receptionist walaupon berlainan bangsa tapi mereka treat all the customers sama je. Still friendly and tak lepas dengan senyuman.. Yelah, walaupon bayar murah kan...?!


Ok, first at all kami berdua diberi masa untuk tukar pakaian kepada bertowel. Pakaian dalam semua kena buka dan pakai pakaian dalam yang disediakan. Sebab badan masing-masing akan di-scrub kan.. Itu yang best. Terasa tertanggal semua sel-sel mati dan daki-daki yang melekat kat badan. Hehehe.. dan 2 pekerja yang entertain kami adalah dari Indonesia dan Filipina.







Kemudian, masing-masing berendam kat dalam jacuzzi tu. 2 orang pekerja dari tanah seberang tu terus tinggalkan kami untuk beri kami menikmati aroma lavender di samping kehangatan air rendaman. Tengokla biliknya, romantik gitu..

Dah berendam 30 minit, kami naik ke tingkat 2 bangunan spa ni untuk sesi mengurut ala-ala bali pula.

Tapi idaklah sampai 2 orang yang ngurut untuk satu badan ~ semua gambar yang ada di entry ni aku ambil dari google. Gambar-gambar yang aku ambil guna camera sendiri hanyalah untuk tatapan sendiri sahaja..

Minyak yang digunakan untuk buat urutan ala bali ni kami pilih aroma Lemon Grass (serai) yang dicampurkan dengan Lavender. Cuma, kena bayar extra RM50 untuk 2 orang. Dari bawah ke atas, belakang ke depan semua tempat diurut. Memang sangat menikmatkan! Cuma kena tahan geli dan sakit la. Husband aku siap tertidur mendengkur lagi. Yelah, nak harap bini dia yang urut, memang tangan aku tak kuat mana.

Dan treatment yang terakhir sekali merupakan pilihan samada mahukan Aroma Ear Candling ataupun Herbal Ball Massage. Tapi kami berdua pilih Herbal Ball Massage. Sungguh nikmat tapi panasssss!! Boleh je cakap kalau kita tak mahu terlalu panas. The choice is in your hand :)

So, dalam 2 jam lebih siap semua. Terus pakai baju dan ambil gambar dengan pekerja-pekerjanya. Pihak spa tak kesah pun aku snap sana sini. Tak larang pun. Tapi husband cepat-cepat turun sebab aku tahu ada customer perempuan lain yang datang berseorangan tak selasa nampak kehadiran lelaki kat situ. Yelah, kita hormati perasaannya.

Camimi? Owh, Camimi kami tinggakan dengan nenda dan tokandanya. Sebab tu kena pilih hari Ahad, so that her grandmother and grandfather boleh tengok-tengokkan..

Akhir sekali kami bagi 4 bintang dari 5 kerana: servis mantap, pekerja semua friendly, environment cantik dan mengasyikkan, bahan-bahan yang digunakan berkualiti dan bukan 2nd hand (orang lain tak habis pakai, kita yang pakai), cuma lagi 1 bintang tak boleh bagi ialah entrance dari luar nak masuk ke dalam perlu diperbaiki lagi. Perlu diperindahkan lagi. Buat ala-ala taman gitu pon cantik kan..? Hehehe.. mandai je aku nih!!

So, oklah. Nanti aku cerita kunjungan lain ke spa yang terletak di Shah Alam pula.. So, sesiapa yang suka ke spa, inilah masanya nak grab deal dari Milk a Deal ataupun Everyday Discounts. Rugi kalau tak cuba.. :)


Note: Ada orang kata bertungku dan berurut di rumah lepas bersalin lebih seronok daripada pergi spa. Em, takpela.. masing-masing punya pendapat kan..? Kita hormati..

4 comments:

lily lotus said...

syoknya erin, ly ngan husband tak pernah buat gini. nak try gaklah ;)

Erin Rashid said...

try la ly.. kan tgh plan nak anak ke-3 kan? :)

Sherry said...

Nice I will try the usj branch Dah. Beli coupon online

Erin Rashid said...

have fun sherry!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...