Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Friday

CAMIMI REKA CERITA

Semalam nak tengok qualifying Piala Dunia, Malaysia lawan Singapore. Jadi aku ambil Camimi awal kat school dia sebab aku nak balik awal. Lagipun, perut tak sedap. Badan pon tak sedap. Fikir nak rehatkan badan je.
Bila sampai school, cikgu Camimi mengadu kat aku.

Cikgu Najwa: Camimi lepas mandi ni tak boleh pakai baju pagi tadi tau. Nanti mommy Camimi marah lagi.

(Bangun tidur pukul 2 petang lebih mereka terus mandi dan sepatutnya pakai salinan baju yang baru. Tapi Camimi dah 2-3 hari pakai baju pagi sebelumnya tu)

Camimi: Ok. Camimi pakai baju lain sebab nanti Camimi nak pergi klinik.
Cikgu Najwa: Kenapa nak pergi klinik pula? Tak sihat ke?
Camimi: Bukan Camimi. Mommy yang sakit perut.
Cikgu Najwa: Kenapa mommy sakit perut?
Camimi: Dalam perut mommy ada baby boy..
Cikgu Najwa: Oh.. mommy mengandung ke? Kenapa nak baby boy?
Camimi: Baby boy la pula. Tak nak girl sebab Camimi dah girl!

Patutla masa aku datang ambil Camimi semua pakat tengok perut aku. Pastu pakat ramai-ramai tanya aku pregnant ker? Aku pon pelik kenapa diorang tanya gitu. Sudahnya, cikgu-cikgu tu cerita la dialog seperti kat atas tu pada aku.

Em.. pandainya anak mommy ni buat cerita ye? Mana dapat idea? Buat karangan pon jadi ni! Mengandung apa benda nya kalau sekarang tengah period pain ya amat. Sebab tu semalam balik awal. Tak tertahan menanggung period pain ni.

Setiap bulan pon memang aku terasa macam pregnant je. Simptom nak pregnant dengan period sama je. Mual-mual, pening kepala, macam nak demam. Sebab tu sudahnya kiciwa.. uwaaaa~ mungkin dah bukan rezeki lagi. Biasanya aku sematkan dalam hati, Allah saja tahu masa yang terbaik untuk kurniakan zuriat lagi. So, buat apa nak kecewa kan?

4 comments:

Izan said...

hahahahaha,,, pandainya camimi ni.... ni mesti dia teringin sgt nak adik ni... tak per smpi masanya nnt ada la rezeki. amin... =)

lily lotus said...

clever girl betul. pandai dia create reason. hihihi

Erin Rashid said...

izan, mmg dia nk sgt izan. siap soh aku beli kt kedai baby lagi! aduhaiii..

Erin Rashid said...

Lily, reason bg mommy dia terasa sikit! ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...