Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Thursday

BACA NOVEL LAGI...

Habis novel hari tu, terus aku sambung baca novel yang ini pula. Hati meronta-ronta untuk terus melayan kisah percintaan yang direka oleh seseorang penulis. Seronok betul perasaan ni bagai dibuai-buai. 






Novel ni berjaya buat air mata aku menderu-deru keluar. Kenapa eh? Entah la.. mungkin aku menjiwai sangat watak dan peranannya dalam novel tersebut. Perasaan geram, sedih dan marah bercampur aduk sebab seorang wanita, Miera yang kental hatinya untuk menganggap mana-mana lelaki sebagai seorang teman yang istimewa di hatinya akhirnya tunduk dengan seorang tunangan wanita lain. Perwatakan lelaki tersebut betul-betul menyebabkan wanita sekental itu mengaku kalah dan mengakui hadirnya perasaan pada lelaki yang bergelar doktor, iaitu Malik.


Malah, Malik sendiri akur bahawa wanita itu sangat istimewa dan pasti memang ada walau sekelumit perasaan pada Miera. Namun, Malik masih setia dengan tunangannya dan Miera terpaksa melupakan lelaki tersebut demi menjaga perhubungan Malik dan tunangnya.


Tapi, bila jodoh memang dah ditentukan oleh Allah, bila kebenaran sentiasa akan terbentang depan mata, bila pembohongan akan terbongkar, bila perasaan tidak dapat dinafikan, adakah Miera akan memperolehi lelaki yang betul-betul dicintainya dan menyintainya? Atau berkahwin saja dengan lelaki yang tidak dicintainya demi kemahuan keluarganya yang berketurunan Minang dari Indonesia. Seterusnya mewarisi kekayaan turun temurun yang mana dia adalah pewaris tunggal harta pusaka tersebut.

Orang kata, biarlah kita berkahwin dengan lelaki yang menyintai dan menyayangi kita lebih selebih-lebihnya berbanding perasaan kita pada dia.. 

Lain-lain novel penulis ini semua aku dah katam dolo-dolo. hehehe.. Novel Jauh dan Jendela Hati tu adalah novel-novel pertama penulis Aisya Sofea. Semuanya best-best belaka.. Novel-novel tu la yang menyebabkan aku 'addicted' kepada bahan bacaan berupa novel ni. Dari start baca novel aku dah terfikirkan, kalau la cerita-cerita dalam novel ni difilemkan atau didramakan. Tentu seronok!



Nah, sekarang dah zaman cerita-cerita di novel didramakan.. Best kan?

1 comment:

nurhareza said...

aku kumpul novel sharifah abu salem jek.. tengok cite trilogi cinta lakonan rosham nor kat tv1, ahad-selasa dulu tu tak? tu karya dia dari novel hak.. yg lain, aku mls nak follow.. hi3..
ko memang minat aisya sofia ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...