Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Thursday

AKU PON DENGAR HOT FM

Hot topic pagi-pagi hari tu berkenaan suami isteri check hp pasangan masing-masing tak?

Bagi aku, memang aku check. Kalau aku terlihat hp suami kat atas almari bilik belajar dia, aku akan teringat untuk check. Kalau tak nampak, tak teringat la.. Bukan sebab curiga atau cemburu, jauh sekali perasaan syak wasangka terhadap suami yang ada menjalinkan hubungan dengan perempuan lain. MasyaAllah.. memang minta dijauhkan sama sekali.

Tapi adalah dek kerana perasaan ingin tahu tentang aktiviti si suami saban hari. Dengan siapa dia berborak, dengan siapa dia sms, tentang apa. Secara tak langsung aku boleh tahu tahap kesibukan dia di tempat kerja. 

Tapi sifat aku, kalau hp dia berbunyi time dia tengah mandi or tengah buat kerja lain yang dia sendiri tak boleh nak jawab panggilan tersebut, aku pun takkan tolong jawab. Aku biarkan hp tu tak berjawab tapi aku sendiri akan maklumkan kat suami aku yang ada orang call dia. Tapi, kalau ada sms, automatik tangan aku akan tekan punat 'read' sebab nak baca. Hehehe.. aku pon buzy body gak! Then aku akan maklumkan kat suami tentang sms tu. Tapi idak la aku nak nolong reply pula. Takk...

Sebab aku tahu, kalau dah call hp suami tentulah nak cakap dengan suami. Bukan dengan aku. Lain la kalau orang tu telefon ke rumah. Tapi, kalau family aku call hp suami aku, aku akan tolong jawab kalau suami aku tak boleh nak jawab. Sebab aku tahu, kalau family aku dah call suami aku tu mesti kes diorang call hp aku tapi aku tak angkat. Maklumla, aku suka letak hp dalam beg, bawah bantal, then entah kat mana-mana yang kadang kala aku sendiri tak tahu tetiba hp aku ada kat bawah sofa. Magic!

Ok, ada tak suami aku check hp aku...?

Sebenarnya aku tak tahu dia ada check tak hp aku? Mungkin ada sekali dua je. Tapi kerap lagi aku check hp dia. Hahahah.. Walau hp aku 'terbentang luas' atas meja pun dia bukan kesah pon. Idak pula dia nak godek-godek hp aku tu teliti itu dan ini. Entah, aku pernah nampak cuma sekali dua je la dia buat spot check hp aku tu. Mungkin sebab dia tahu aku kerja dengan siapa dan aktiviti aku saban hari. Terer dia boleh tahu tanpa godek-godek hp bini dia. Kih kih kih kih...

3 comments:

Nur Hareza said...

ha.. laki aku suka check.. ermm, bukan check, saje suke baca sms tu..

Lady Di said...

aku same cam ko erin..cek jangan tak cek..

Erin Rashid said...

beja, jadi ko jenis yg malas nak check hp laki ko la..?

D, muahahah.. gimme 5 la!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...