Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Friday

TAK PERNAH NAIK BUAIAN

Kesian anak aku si Camimi ni. Sepanjang hidup dia, tak pernah tidur pakai buaian. Kalau dia jakun tak pernah jumpa buaian tidur ni, salahkan si mak bapak dia sebab tak pernah perkenalkan buaian tidur ni pada dia.


Balik kampung si suami kat Sitiawan baru lah dapat merasa naik buaian ni. Patutla sebelum bertolak dia sibuk cakap nak naik buai. Then aku kata, mana ada playground dekat-dekat dengan rumah nanny? Dia kata, ada.. ada... Aku malas nak melayan sebab aku fikir dia maksudkan buaian kat playground.



Rupanya dia ingat lagi kalau balik kampung daddy mesti ada buaian ni. Aku pon tak teringat benda alah tu! Sepanjang berada kat sana, asyik sibuk nak main buaian ni. Siap tidur dalam tu sekali. Tidur tengahari takpe la juga kan.. ni nak tidur malam sekali kat dalam tu. Haih, siapa pula nak enjutkan kalau mommy dan daddy tidur kat bilik atas?

Memang nanny Camimi sangat rajin melayan Camimi. Maklumla cucu pertama. Manja mengada-ngada pulak tu! Enjut buaian tu sekejap, terus terlena bersama badak kesayangan dia.

Asalnya buaian tu adalah untuk anak buah yang MIL aku jaga. Budak tu kecil lagi, so memang kalau nak tidur guna lah buaian ni. Biasalah budak-budak, dari nak kena bertepuk, baik berenjut kat buaian dak..?

Elok la aku tak biasakan Camimi dengan buaian. Kang nak ke mana-manapun kena usung segala bagai tali buaian nak bagi anak tidur. Elok la aku tepuk dia kasi tidur je.

Kalau balik Sitiawan, orang yang rajin nak layan Camimi ialah nanny dia, uncle ngah dia (adik ke-2 husband aku) dan uncle cik dia (adik ke-6). Terkekek-kekek Camimi gelak. Senang sikit la aku, takde la dia nak menepek je dengan aku. Tapi ada juga yang jenis rajin nak layan kasi Camimi nangis. Itu yang tak larat aku nak tolong pujuk. Camimi tu dah la cewek, orang gurau-gurau tak kena tempat melalak la dia. Mula la nak mommy... nak mommy. Camno...?

Dan ada juga yang jenis malas betol nak layan Camimi. Tak heran... Nak tertonggeng ke, nak terbalik ke..  asalkan tak kacau hidup dia sudah! Huhuhuuh..

Tapi nanny Camimi pesan, kalau daddy babap Camimi kuat-kuat report kat dia. Tangan daddy tu bisa sikit katanya. Hahahha... mesti mau report kat MIL aku nanti... Yes!!


Note: happy weekend u ols..!

3 comments:

lily lotus said...

bagus erin tak ajar anak tidur berbuai..seksa :D

Erin Rashid said...

ly, ai ingat ai la parents yg ketinggalan.. huhuhuhu

Izan said...

kesian camimi... yela dia kan lahir kat german. mana nak cari buai kat german tu erin oi... nnt alamatnya anak izan pun akan jakun tgk buai la jugak. ahhahahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...