Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Thursday

HARI YANG TAK BERAPA 'LUCKY' LA..

Waktu pagi nak pergi kerja selalu akan bersarapan dengan suami dulu. Sarapan ringan-ringan je la. Tapi tak larat nak fikir, nak sarapan kat restoran mana. Kalau kat area Seksyen 7 tuh, Restoran Sidah la destinasi kami. Kalau dah kerap kami ke sana maknanya layanan dan hidangan dia memang mantap!

Selalu juga ke Restoran Azira seksyen 10. My parents pun suka makan kat Azira. Kadang makan dekat-dekat ofis aku ni. Kedai mamak Restoran Makbul. Bangi Kopitiam jarang-jarang sikit. Sebab ringan-ringan dia pun kalori tinggi. Lagipun ianya franchise yang dibuka oleh golongan cayanunalip. Rasanya baik aku kayakan golongan mimlamalipyawau! Hehehhe...

Tapi hari ni nak tukar selera sikit. Sarapan kat Restoran A** Co*** kat Seksyen 13. Tengok ramai orang ni pasti sedap. Kalau tak sedap atau layanan tak bagus, aku rasa idakla orang nak suka-suki pergi restoran tu dak?

Tapi aku pasti, hari ni bukan hari yang baik untuk aku. Sebabnya, bila dah masuk restoran yang ramai tu waiter tak datang-datang ambil order. Mungkin lebih dari 5 minit kot dok kat situ. Jarang beb kalau makan kat mamak, waiter lambat ambil order. Kadang tak sempat duduk diorang dah tanya, mau makan apa?

Sampaikan kami laki bini pun tatau mana waiter dia sebab takde uniform pon? Yang hantar order makanan orang semua pakai baju yang berlainan. Warna kulit je sama. Hehehhe.. Dah panggil untuk ambil order baru waiter datang. Itupun datang 2-3 kali kat kami tanya sekali lagi mahu makan apa. Dia lupa apa yang kami order. Mudah je, kalau senang lupa, apa kata tulis kat kertas. Takyah la segan-segan nak tulis.

Aku order capati dengan teh o panas. Si suami order roti telur dan kopi o. Tapi capati yang aku order tu rasanya tak seperti selalu la. Lain macam je. Em, takpela.. dah tak sedap, letak je tepi. Tapi roti telur si suami punya dia kata sedap. Kari dia pon sedap.

Aku rasa pekerja restoran ni mogok kot. Tak pun pakat ramai-ramai tak datang. Sebab yang jadi waiter ni idak la seperti 'well-trained'. Muka pun lebih kurang macam tauke dia. Adik beradik or anak beranak kot? Tapi takpela, aku maafkan mereka. Cakap dalam hati sudey.. Sebab orang buka kedai makan ni, untung memang la berlipat kali ganda tapi kalau ada masalah pekerja atau tukang masak, business boleh down tau! 

Habis makan kat mamak, balik kat kereta tengok-tengok dah ada saman MBSA pula... Hai, baru kelmarin aku pergi bayar saman, ni dah kena saman lagi?! Ok, aku tamau bayar. Biar si suami bayarkan. Sebab dia yang drive kereta tu tadi. Hahahha... boleh?! 

Saman MBSA ni kalau kita bayar awal dapat diskaun. Kalau kena bayar RM50, dia kasi diskaun RM20. Bayar kat kaunter tingkap je. Senang sikit tak yah pergi parking kereta dan beratur kat dalam pula! So, biasanya kalau aku kena saman, pergi la cepat-cepat bayar. Cuma tak larat la kalau asyik kena saman je kan?

So, hari ni memang hari yang tak berapa 'lucky' la. Sarapan pagi berharga RM34.00 termasuk saman MBSA. Huhuhuhu... :(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...