Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Wednesday

ORANG TANYA AKU JAWAB...

Tak ramai yang menanya soalan ni, tapi aku nak jawab juga la.. So tak payah dia tertanya-tanya lagi.

"Eh, kau tak kesah ke blog kau tak ramai followers, tak ramai yang nak comment?"

So, nak jawapan yang jujur ke tak jujur...?

Jawapan yang jujur..
Kenapa perlu kesah..? Secara simboliknya, sama lah macam kita ajak orang datang rumah kita, perlu ker kita berharap dia datang bawa sebakul KFC? atau datang bawa sebungkus hadiah? Kalau kita mengharapkan orang singgah ke rumah kita, jangan harapkan dia bawa apa-apa untuk kita. Kecuali jika dia yang inginkannya. Sebaliknya, kita hidangkan lah mereka dengan minuman mahupun makanan supaya mereka gembira dan selesa bila berada di rumah kita...

Dan aku sebagai tuan rumah cuma berharap, tetamu-tetamu aku seronok dan suka datang rumah aku yang tak seberapa ni.. :)


Ramai ke tak ramai followers, bukan hak aku nak melenting tak tentu pasal. Aku invite sesiapa nak datang ke rumah aku, jadi terpulang kepada mereka samada nak bertandang atau tidak. Jadi tak timbul isu kesah atau tidak. Lagipun, banyak entry yang ditulis adalah nukilan peribadi, pengalaman dan perasaan yang ingin dicoretkan sebagai suatu ingatan di masa akan datang. Sesiapa yang datang bertandang, bermakna dia sudi berkongsi apa yang aku tuliskan.

Faham kan...?

Jawapan tak jujur..
Aku rasa nak ketuk kepala kau yang tanya soalan tu. Amacam? Boleh tak...? hihihiihih

1 comment:

Izan said...

hahahah.. sapalah yang kene ketuk kepla tu???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...