Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Tuesday

AKU NAK CAKAP JUGA...

Nak cakap ke tamau eh..? Nak cakap ke tamau eh..? Kang cakap ada yang salah faham, kecil hati. Tapi tak cakap kang aku dah dikira berdosa. Tak berani nak bersuara untuk menegur. SO, aku rasa biarlah aku cakap kat sini. Untung-untung dia baca blog aku. Boleh ambil iktibar, aku gak dapat pahala.
  1. Islam memang dah melarang kita sebagai umat Islam untuk TIDAK menyambut hari Valentine's Day. Tapi aku tatau la kenapa ada orang ISLAM kat luar sana seolah-olah seperti tidak mendapat hidayah yang hari kekasih itu sememangnya sudah diharamkan oleh Islam. Tak perlu nak sambut, tak perlu nak persoalkan. Pelik la aku! Hari-hari lain kau nak berjiwang jiwung kasi bunga dan having a candle light dinner dengan niat nak berkasih-kasihan dengan pasangan masing-masing pon orang tak kesah. Sukahati kau la..
  2. Bukan budaya kita sebagai orang perempuan Melayu dan Islam untuk merokok. Tak kesah la merokok secara terbuka atau tersembunyi. Merokok secara berseorangan mahupun berkumpulan. Merokok dengan pakwe masing-masing atau geng-geng gegurl mereka. Kalau tak kesiankan diri sendiri, kesiankan la orang keliling yang rimas dengan bau asap. Rimas dengan pandangan yang menyakitkan mata. Kalau tak herankan dengan asap kepul-kepul yang keluar dari corong hidung ataupon mulut, fikirkan la kesan sampingan daripada bahan-bahan rokok tersebut. Kau tu bakal mengandungkan zuriat dan bakal melahirkan. Tapi aku tak heranla kalau lelaki yang nak merokok. Itukan lambang ke-MACHO-an mereka. Lantak pi la..
Ok 2 perkara tu je aku nak cakap. Sebab mata aku ni dah sakit baca status fb orang. Kesian pun ada... Lagi sekali, kesiannnn.. Anak aku pon pandai cakap kesian...

4 comments:

Suliana said...

kasihaannn.. :-)

Erin Rashid said...

kesiaaannnnn ;p

lily lotus said...

harap ada yg dah tersedar :)

Izan said...

btl la erin... perangai org2 perempuna kat msia semakin teruk skang ni. da mengalahkan org barat. ramai yang bangga mereka merokok...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...