Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Monday

LATELY...

Oh, lately my handphone buat hal la.. Orang yang call dan sms tak keluar nama. Just keluar nombor. Kalau baca nombor pada sms, tentu tak kenal ni nombor siapa. But kena baca sms tu tulis apa. Then baru aku tau pengirim sms tu siapa. Hahah teruk kan...? 

Sebab handphone aku jadi bengong? Banyak sebab especially ada budak kecil kat rumah. Handphone aku pon ikut sama masuk dalam bakul toys dia. Kadang tu penat cari mana handphone aku. Rupanya terlonggok di bawah bersama-sama toys Camimi yang lain.



But perkara yang paling aku suka, pernah bangun pagi aku cari handphone aku kat mana. Seingat aku, handphone tu bateri nya tinggal satu bar. Takut dah lingkup sekejap handphone tu sebab out of battery. Kang kalau aku call handphone tu guna telefon rumah atau handphone si suami, tak menyahut. Sudahnya, aku ternampak handphone aku baik je sedang dicharge baterinya. Oh, mungkin suami ku concern handphone isteri dia tengah nyawa-nyawa ikan. Bila ditanya pada si suami, katanya Camimi yang cucuk kabel charger tu pada malam sebelumnya  dan dia yang tekan suis sekali.

Em.. nasib baik betol lubang kabel tu. Sebab pernah juga dulu Camimi nak tolong aku charge kan bateri handphone ni. Tapi salah masuk lubang daaa.. then tak tekan suis dinding. Handphone yang sedang nyawa-nyawa ikan akhirnya mati terus. Oh, niat dia dah baik dah cuma dia belum pandai sangat nak tolong chargekan bateri handphone mommy dia... :)



Kadang-kadang terasa handphone aku tu, milik Camimi juga. Faham-faham la bebudak memang suka pegang handphone. Walaupun ada handphone mainan dia, tapi dia main kejap je. Pastu cari semula handphone aku yang dah tak berapa nak canggih ni.

Sebabnya handphone aku ni banyak video-video clip dia dan gambar-gambar dia. Koleksi peribadi video clip Camimi dari tahun lepas masih tersimpan dalam handphone tu. Cuma bila dah penuh, aku transfer masuk dalam laptop. Video-video clip tu la yang akan membantu aku menenangkan Camimi di kala dia penat menunggu makanan kat restoran selamat sampai. Atau tengah beratur menunggu sesuatu. Atau sedang dalam kereta mengharungi jem. Atau dalam perjalanan yang jauh untuk ke sesuatu tempat. Camimi akan tekan button untuk reply dan reply sampai dia boring dengan sesuatu video clip tu. Then minta aku tukar yang lain pula. Kalau video clip tu ada Qira (cousin dia) dan ada orang-orang lain yang dia rapat, lagi la dia dok ngadap je handphone aku tu. 





Bagi aku pula, benda yang paling aku suka adalah lagi lama duration video clip tu lagi baik. Lambat sikit dia nak suruh aku tukar video clip yang lain. :)

Kalau berdering je handphone aku tu, cepat betul dia yang notice. Kadang tuh aku tak dengar pon handphone aku berbunyi. Tapi dia yang notice aku cakap handphone aku bunyi. Kalau bunyi sms pun sama. Siap pergi ambilkan handphone tu kasi kat aku. "mommy.. nah! nah!" 

Hai, pengarang jantung mommy ni.. handphone mommy rosak pun takpela.. asalkan Camimi happy dok main handphone mommy. Mommy tak beli handphone baru pon takpe. Tak berganti yang lain pun takpe. Asalkan Camimi boleh main handphone mommy. Kang kalau dah beli handphone baru, mommy mesti akan marah Camimi kalau-kalau Camimi jatuhkan atau rosakkan handphone mommy. So, tunggu je la handphone tu betol-betol kiok. Mungkin masa tu Camimi dah besar sikit. Dah boleh nak ikut cakap.

And meantime mommy takde beli handphone baru, boleh la mommy shopping banyak-banyak barang keperluan untuk Camimi, mommy and daddy! Hehehhe...


Next time boleh la aku kongsi sikit video-video clip Camimi.. :)


Note: Aku pakai pre-paid. Cadang nak tukar post-paid. Tapi kadang-kadang RM40 pon susah nak habis dalam sebulan. Memang sangat boleh jimat!

3 comments:

sW33tdARLiNG said...

alahaii... henpon saya dulu ada laa dlm 4-5 kali pi repair lubang cucuk bateri tu sbb penuh dengan air liur
Inviting You To Join Give Away PILIH THEME BLOG

Erin Rashid said...

mak aii.. air liur basi la tuh
hehhehe

Suliana said...

sama kes mcm aku la.. nak kasi dia diam & ralit skit, kasi hp, tgk gmbr dia & video dia yg byk2 tu.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...