Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Monday

BIRTHDAY CELEBRATION

Salam guys.. 

Kali ni nak masukkan entry pasal celebration birthday aku minggu lepas. Akhirnya tercapai juga hasrat aku nak makan kek cheese. Yeayyy!!

Time birthday orang dan birthday diri sendiri je aku boleh makan kek cheese ni. Kalau hari-hari lain taubat la aku saja-saja nak beli kek cheese kat Secret Recipe. Kesian kat aku kan...? Ye, sebab aku jeles tengok orang lain boleh je beli kek ni suka suki bila-bila masa diorang suka. Sebab badan diorang maintain gitu je kurus. Aku ni dah gemok gedempol takkan tak reti-reti lagi kan..? Oh tidak...

So, birthday aku kali ni, at least dapat la lidah aku ni merasa sikit. Kesian kat lidah aku tu... Itupon, pasti kena disiplin kan diri. Ambil sepotong kek cheese dan share dengan husband. Sharing is caring kan? Huk..huk..huk.. alasan!

Ok, back to the topic. Kali ni my parents belanja 'birthday girl' ini makan western kat Hotel UiTM. Pssttt.. malu sikit kat situ. Birthday mother aku, father aku yg belanja. Birthday father aku, dia juga sendiri yang belanja. And now, birthday aku, dia juga yang belanja. UWaaaaaaaa... bila aku nak belanja diorang pula ni...? Ada.. last year masa birthday aku dan this year time birthday laki aku, akuuuuu yang belanja! Hehehhehe...

Tapi, kebiasaannya orang yang banyak duit akan banyak belanja.. Aku kerja makan gaji je daaa.. so, sesuaila dengan perbelanjaan aku. Tak gitu...?

Ok, mau makan apa? Oda-saja..!

Kebiasaanya, kalau order western, memang terasa lama je makanan nak sampai. Ye dak?
So, sempatla snap sana sini gambar cucu kesayangan nenda... :)


Dari kiri: Sarah Shaqira, Nenda, Sarah Batrisyia, Nurzieryn Schamimie

Tigggaaaaa cucu perempuan dapat kan...?! Haih, masing-masing tak cukup mulut. Tapi yang sekecil dok tengah-tengah tu nampak sangat cool berbanding kakak-kakak dia.. Harap sampai ke besar cool dia ok..?


Oh, kakak ipar aku yang maintain kurus je ni pon ada. Tapi abang aku takde pulak. Selalu gitu.. time happy-happy dia takde. :(


And... this is the cake yang ditunggu-tunggukan.. Chocolate Cheese Cake. Time ni je la korang nampak aku makan kek.. Esok-esok kalau aku kurus semula macam dulu, mau jugak hari-hari makan cake. Boleh...?
Thanx to hubby belikan i cake ok...

 Budak 2 orang ni memang tak sabar nak makan cake. Fresh keluar dari peti sejuk. Hehhehe.. 
Tapi kehendak diorang ditahan oleh nendanya. Kena makan dulu baru leh jamah kek..

  
 So, this is it! Black pepper chicken grilled utk aku and husband 




 Canja Chicken utk my mother, father and kakak ipar. Senang je kan menu kami. Masing-masing nak ambil yang sama. (tips supaya makanan cepat disediakan dan dihidangkan)



 Ini aku tatau nama dia tapi macam mee kungfu untuk bebudak 2 orang tu makan. Nendanya yang order Sorang satu! (eee..macam habis je bebudak tu makan!)


So, habis satu malam sempena birthday aku. Next time ada hati juga nak belanja parents makan pula. Tengokla, kalau ada rezeki lebih ;p

Thanx juga kepada parents sebab dah belanja makan, kasi hadiah lagi. Heheh..tahun ni bukan barangan Bonia, tetapi adalah barangan 'supaya aku lebih rajin memasak'. Ye, anakmu ini rajin masak la. Cuma takde masa je. Boleh..??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...