Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Monday

ORANG YANG SUKA AMBIL KESEMPATAN

Salam uols,

Pagi-pagi orang dah spoil mood aku. Buat aku cepat tua okeh?! Tak suka..

Bengang dengan mesin parking yang kadang rosak, kadang okeh. Ada orang masukkan duit, keluar tiketnya. Ada yang masukkan duit, langsung tak keluar apa-apa. Kata rosak pun takde. Pandai mesin pilih orang ye? Cari side income ke mesin oii?

Bila telefon operator nak maklumkan yang mesin rosak, dia bahasakan kita balik. Memang cantik bahasa kau okeh? Duit aku yang dulu pun tak refund lagi, hari ni telan lagi duit aku. Memang pandai ambil kesempatan mesin ni. Bagus..!

Hari Sabtu lepas aku hantar baju laki bini dengan si Camimi sekali ke laundry untuk iron. Cukup la stok baju pergi kerja untuk seminggu lebih. Bajet hari ni time pagi atau tengahari dah boleh ambil. Tapi 1 pasang pun tak start lagi. Buat trip baju orang lain dulu katanya. Sebelum ni pun asyik kena macam tu juga. So, buat apa aku susah-susah datang hari Sabtu nak hantar baju tu semua kan? Baik aku datang hari ni je sekali harung nak pergi kerja. 

Aku tatau la turn kain baju yang aku hantar tu sebenarnya bila. Tapi biasanya kalau hari ni aku hantar, esok petang dah leh ambil. Tapi kalau hari Sabtu petang aku hantar, patut Ahad petang atau Isnin pagi dah leh ambil. Hari ni aku tambah 2-3 pasang lagi baju laki aku sebab baru kering. Tatau bila leh siap. Biasanya aku memang baik hati. Aku soh iron 1-2 pasang je dulu. The rest aku ambil kemudian. Aku rasa, kalau orang lain sure dah marah-marah sebab hantar awal-awal pun tak leh siap. 

Kadang-kadang aku rasa, aku ni terlalu berlembut, malas nak bising-bising tapi ada orang boleh nak ambil kesempatan. Kalau aku jadi cengeh, suka melenting, cepat marah nanti ada orang tak suka pula. Sukar pula nak puaskan hati semua orang...

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...