Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Tuesday

BABY SITTING 2

Salam uols,

Wah, entry untuk bulan Mac ni agak kureng la. Apsal ye? Aku pon tak tahu. Mungkin kureng cerita kot? Tak pun kureng waktu untuk menulis. Oh ye, sekarang balik kerja lepas mandi, solat bagai aku akan masuk tidur awal. Lebih kurang pukul 9pm lebih Camimi dah ajak aku tidur kan dia. Sekali dengan aku masuk tidur daaa.. Agak letih lagi lesu semenjak dua ni. Overtime pon tergendala. Tetttt...!

Walau bagaimanapun, ni entry hari Sabtu lepas. Yes, baby sitting lagi. Jaga Batrisyia lagi. Mama dia ada hal lagi. Kali ni baby sitting Batrisyia sekali dengan Camimi, sekali dengan daddy Camimi. Since Sabtu pagi tu kami tak kemana-mana dan my husband insist nak suruh aku masak tengahari (since dapur pun jarang berasap!) jadi memang rajin benor la aku ke dapur hari tu walhal Batrisyia juga aku kena jaga.

Aku tak risau nak memasak kat dapur sebab Camimi sangat laaaaaaa baik untuk tolong jaga Batrisyia. Yes, aku akui, Camimi sangat dah ready untuk dapat adik lagi. Cuma kami je takda rezeki.

Camimi pandai sangat layan Batrisyia. Ajak main toys sama-sama, pergi masuk bilik selongkah bakul toys sama-sama. Bawa toys dok depan tv sama-sama. Siap pimpin tangan. Huhuhuhu so protective u know! Aku tak sempat nak snap gambar time Camimi buat tu bagai sebab aku tengah prepare bahan untuk aku main campak-campak je dalam periuk tengahari nanti. Cuma mata aku ni tak lari mengusha diorang buat apa kat dalam bilik, pergi mana dan main apa. Mulut aku pula tak habis-habis mengingatkan Camimi supaya tak kasi Batrisyia main toys yang kecil, takut dia masuk dalam mulut.

Paling aku tak tahan bila Camimi marahkan 'imagination friend' dia demi melindungi Batrisyia. Ya, Camimi ni memang ada kawan imiginasi atau fantasi dia. Bukan setakat cakap sorang-sorang dengan kawan fantasi dia, kadang tu dia akan cakap sorang-sorang dengan bear kesayangan dia.

Masa baby sitting Batrisyia, dia pergi marahkan kawan fantasi dia sebab katanya kawan fantasi dia nak buat Batrisyia nangis. Kawan fantasi dia main sama-sama sekali depan tv. Beria la si Camimi marahkan kawan fantasinya sambil Batrisyia melihat-lihat di sebelah dia. Nak tengok Camimi cakap dengan siapa. Terkekek-kekek je aku ketawa dari dapur. Sebab mulut Camimi meriah betul nak marahkan 'kawan' dia demi Batrisyia.
Walhal Batrisyia tak nampak pun siapa kat sebelah dia. Aduhai...

Dah penat main, nak minum air masak jap


Tengok la Camimi. Batrisyia tu bukannya minum susu nak tidur pon. Siap tepuk-tepuk baca "Laillahaillallah.."


Ok, Batrisyia pon layan kan je la kakak Camimi dia. Kasi chance nak dodoikan adik... huhuhuuh

Oh, syahdunya. Camimi pandai sungguh melayan adik dia. Bila tanya, Camimi nak adik baby boy or girl? Beria cakap nak girl juga. Tamau boy. Katanya nak cute dan baik macam Batrisyia. 

Okeh, dia sedar diri yang dia tak berapa behave macam Batrisyia. That's why dia nak exactly macam Batrisyia. Huhuhu...

Dia tamau boy sebab dia tamau macam kawan dia si Zaran yang suka cubit dia kat school. Katanya lagi, dia tamau macam Hazeeq yang suka main tendang-tendang kat school. Tapi Camimi ni ada kawan baik lelaki nama Ishraf kat school dia. Budak umur 3 tahun tapi masuk kelas umur 4 tahun sebab dia bijak sikit dan kelas 3 tahun pula dah full. Aku tanya, tamau ke baby boy macam Ishraf? Cute, pandai... And the answer is still 'NO!'

Ok, besar sungguh pengaruh Batrisyia pada Camimi. Aku dah tak leh pengaruh dia kot-kot esok dapat baby boy pula.

Dalam sejam-dua lepas episod main depan tv tu, Batrisyia dah minta aku dokong. Dah ngantuk la tu. Jadi, aku bancuh susu, dodoikan dan terus tidur. Siap pesan kat Camimi jangan jerit, jangan cakap kuat-kuat sebab Batrisyia nak tidur. Camimi pun behave, jadi Batrisyia kejap je dah tidur atas pangkuan aku.

Tak lama lepas tu masakan tengahari pun siap. Just masak tomyam sebab nak masak yang rebus-rebus je. Goreng ikan panas-panas untuk orang lain dan makan ramai-ramai bila mama Batrisyia sampai. Tak lama lepas tu parents aku pun sampai datang nak tenguk cucu-cucu dia. Makan lagi ramai-ramai. Huhu meriah! Maklumla rumah masing-masing dekat, sekangkang kera je! Just fun... :)

1 comment:

linda der weise said...

mcm seronok je sis bercerita .. best jgk layan ayat spontan ni. lagi cter pasal baby

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...