Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Wednesday

KECEWA

bile tulis entry ni, perasaan saya lbh kepada kecewa. rasa marah dan bengang pada pihak tertentu telah lama hilang dan terbang. mungkin dah rasa basi dan telah diubati oleh peredaran masa.

sbnrnya perkara ini berlaku semasa saya 'berkampung' di UMSC. pada ketika tu saya sbnrnya sangat marah dan bengang pada 2 org individu ni yg saya rasa mereka tidak beretika lgsg, tak sesuai dgn pangkat yg mereka pegang.

situasi pertama:

saya suami isteri dan camimi sedang menunggu lif utk turun ke tingkat 1 dari tingkat 3. 2-3 kali saya tekan butang lif dan saya dapati semua lif yg berenti penuh. kebetulan kami tggu lif dengan seorang wanita berumur. siap pakei tag UMSC so, mungkin staf ataupon doktor. tatau la! saya lihat pon dia tgh rush sbb sibuk tekan butang lif. dia pon perasan sume lif yg berenti penuh. biasalah, lif dari bawah nak naik ke atas sure pnuh giler. lif dari tgkt atas nk turun pon penuh. nak nak berenti kt tingkat tengah. nasib je la org2 kt tgkt tengah dpt naik lif utk ke tingkat destinasi.

kemudian, berenti lagi lif kt tgkt 3 dan masih penuh, lgsg tak muat kami ber3 nak turun ke tgkt bwh. saya merungut smbil bercakap "penuh lagi?!" seraya saya tersenyum pandang perempuan berumur tu yg saya sangka nak turun sama2 skali dgn kami. sbb saya pasti dia pon bosan tgk lif yg berenti semuanye penuh dgn org, dan brg2 yg diangkut.

perempaun itu: nak pegi tingkat mana?

saya: tingkat 1.

perempun itu: turun je la tangga! kan senang!

(tercengang dengan gaya percakapan dia yg mcm marah plak dan tak mesra lgsg!)

saya: saya ada anak. (takkan nak suruh aku turun tangga smbil dokong anak? bukan ke prioraty ibu bapa yg ada anak utk naik lif?)

perempuan itu: suruh la dia jalan..! jalan...! jalan...! (dengan gaya tangan sekali menyuruh camimi yg sedang didokong itu utk berjalan kaki turun tangga)

kami terdiam tak tercakap apa2.. dan tiba2 hp saya berbunyi <---- niza masa ni la awk call akak dan akak mcm tergagap2 ckp ~ sbb masih tercengang dgn gaya perempuan tua tu berckp. tak sangka!

smbil berckp dlm hp tu saya perasan ada lif yg ingin menuju ke tgkt atas berhenti dan masih penuh. perempuan tua tu rupenya nak naik ke tingkat atas dan dia hmpir terlepas lif tu. dia pon berbelah bahagi nak naik atau tidak. last2 dia berhimpit juga walaupon saya perasan org2 dlm lif tuh merungut sesak.

last2 kami decided tak jadi turun ke tingkat 1. kebetulan kami tekan butang lif utk ke tingkat atas, lif berenti, ada kekosongan dan terus je kami ke tingkat atas. perasaan marah dan bengang masih bermaharajalela dlm hati. suami pon rasa marah dgn percakapan perempuan tua tadi. tak mesra dan tak bertimbangrasa. kalo cuma kami ber2 yg berjalan2 di situ tanpa anak, tentu tangga yg menjadi pilihan kami setelah 4-5 kali butang lif yg kami tekan masih penuh lifnya.

smpai aje kami kat tingkat 10, kami perasan perempuan tua tu baru keluar dari lifnya. kelibat perempuan tua tu hilang cepat di balik2 dinding. kemudian dari jauh kami nmpk perempuan tua tu bercakap2 dgn nurses yg ada smbil menelek2 rekod di tangannya. baru la kami tahu yg perempuan tua itu adalah seorang doktor. huh! doktor?! doktor apa cmnih?! siap la ko kalo ko rawat anak aku!

note: situasi ke-2 dgn individu no.2 akan menyusuri kemudian. tak larat nk biarkan diri ini dikawal oleh perasaan marah dan bengang!

4 comments:

ibu ilham said...

oi... sabaq la... biasa la sha... kalu g hospital memang camtu... aku pon penah kene cam ko... huhuhuhu...

ibu ilham said...

oi... sabaq la... biasa la sha... kalu g hospital memang camtu... aku pon penah kene cam ko... huhuhuhu...

sWeEtdARLiNG said...

isk ada ke doktor atitude macam tu..

sweetdarling79.com

lily lotus said...

ishk2 takde etika betul..dia belum jumpa buku dengan ruas tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...