Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Wednesday

JALAN-JALAN

Takda benda nak cerita kononnya. Hari lain pon jalan-jalan juga, cuma apa yang nak diceritakan di sini ialah jalan-jalan ke tempat yang dah lama kami tak kunjungi.

Cadangnya lepas pergi kenduri kahwin kawan kami (kawan si suami yang sama-sama belajar di Germany dulu) yang diadakan di Hotel De Palma, Ampang, si suami nak ajak pergi Zoo Negara. Rasanya dalam seminggu ada 5-6 kali si suami melahirkan hasrat nak bawa Camimi ke zoo, tapi tak kesampaian aje. Pastuh masuk minggu depannya, si suami masih lagi melahirkan hasrat yang sama, nak bawa Camimi ke Zoo Negara. Rasanya si bapak Camimi nih kot yang terlebih-lebih nak mengunjungi zoo, bukan Camimi!



2 minggu yang lepas pun dah pergi juga kami ke zoo tapi faham-faham ajala masa tu kan tengah cuti sekolah. Ada 'upin dan ipin' mengunjungi zoo, kami cari parking aja dah hampir sejam. Mereka semua parking sampai belakang-belakang zoo dan ada jugak yang terlalu jauh dari pintu masuk zoo. Nak buat macam mana, batal hasrat kami nak masuk zoo.

Okla, since dah dekat dengan Ampang, kami cuba panjangkanla lagi kaki ke sana. Kononnya dalam beg dah standby T-shirt and jeans, tak kan nak pergi zoo cantik molek pakai baju kurung moden dak? Haih.. segan eh! Sah-sah orang tahu kita baru balik dari kenduri!

Nak dipendekkan cerita, hasrat si suami masih tak kesampaian juga nak bawa Camimi masuk ke Zoo Negara atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan. Lagipon saya memang 50-50 je tambahan pula waktu dah singkat, dah beranjak ke 3pm. Kasut yang sesuai pula tertinggal kat rumah, yang ada cuma high heel yang mana sudah tentu saya kepenatan untuk pusing satu zoo nanti.

Nanti aja ye suamiku sayang. Next time kita pergi awal-awal sikit.

Cadangnya lepas keluar zoo nanti, si suami nak bawak pergi makan nasi lemak kampung baru, ala-ala nasi lemak antarabangsa gitu. Oleh kerana tak jadi masuk zoo, kami penuhi masa kami dengan mengunjungi Menara Kuala Lumpur pula. Memang dah lama juga nak pergi, tapi baru la ni berkesempatan.

Kebetulan saya ialah member of KL Tower Lifestyle Card, so saya boleh masuk dengan percuma la! Si suami pula ada discount 20% while Camimi masih free sebab dia belum melangkaui 4 tahun. Tapi, Camimi tidur sepanjang masa berada di menara. Dah nak turun, baru dia terjaga dari tidur.

Penat anak mommy ni ye? Pergi kenduri kahwin, pastuh pergi zoo, tak jadi masuk pula. Lastly ke Menara KL. Tertidur terus dalam kereta..


 Masa ni saya dah tukar baju. Segan siut nak pakai ayu-ayu naik Menara KL. Hehhe

Memang ramai yang ada kt atas sana, dengan rombongan budak sekolah nya, dengan rombongan pelancong nya, macam-macam bau ada.. ;p

 Scenery yang biasa diambil kalau berada nun tinggi di atas menara ~ saya lebih suka nak ambil gambar bangunan yang ada swimming pool. :)

Guna teropong, memang nampak clear la orang tengah mandi kat swimming pool. Tertunggu-tunggu jugak kot-kot ada orang nak suicide terjun bagunan.. ;p

Selain daripada itu, dapat tiket Ponny Ride, melawat Animal ZOne dan pameran F1 secara percuma. Tapi, ponny ride tu musti maksimum 50kg je. Haih, faham-faham ajalah mummy and daddy Camimi ni berapa beratnya. So, at last Camimi ajela yang naik kuda padi tuh ye? :D

Padahal Camimi baru je bangun tidur. Macam mamai just angguk je bila saya tanya nak naik horse tak? 

Seb baik Camimi nak naik, merasa juga dia ponny ride.

Ok, dah sampai. 2 round kecik je orang tu bawak. Dah tu laju bangat sampai saya nak ambil gambar pun  terkejar-kejar. Apa daaa..


Kemudian kami melawat Animal Zone, tapi cuma suami dan Camimi aje yang masuk. While saya dah segera mencari toilet. Faham-faham la kalau dah pergi kenduri tu, sure ada yang perlu dibuang. Demi keselesaan perut. tetttt!! ;p

Kemudian, saya keluar toilet tengok-tengok mereka berdua pon dah keluar dari Animal Zone. Rupanya Camimi tak senang mommy dia takde. Camimi memang gitu, hilang mommy dia memang cepat aje dia dah 'kepanasan' tapi kalau hilang daddy dia takpe lagi. Tanya sekejap aje, pastu lupa terus daddy dia! Ini dah kene panggil 'anak mak' bukan 'anak bapak'. (Hehehe.. jangan marah ye abang..!)

Kemudian, suami langsung ke pameran F1 seorang diri, Camimi dah bising minta susu which is ada dalam kereta. So, kami pula lepak-lepak aja dalam kereta untuk sejukkan diri dengan udara air-cond yang nyaman, sambil Camimi nyot-nyot minum susu. Boleh pulak dia cakap "sedap la susu mommy buat ni..!" Ha, iyelah, awk tu dah haus, susu pun sedap ye?!

Ok, jam pun dah beranjak ke pukul 6 lebih. Terus je kami ke medan selera yang dirancangkan. Saya sampai sekarang tak ingat apa nama restoran nasi lemak panas tu. Cuma yang saya tahu, ianya berdekatan dengan Kampung Baru Medical Centre. Tempat lepak kami masa bercinta dulu la konon. Suami sendiri yang perkenalkan restoran ni pada saya. Meronggeng dari Shah Alam ke situ semata-mata nak pekena nasi lemak kampung baru. Haihh.. memang sedap beb! 2 tahun dok Germany, tambah selang setahun semenjak balik dari Germany, baru sekarang dapat merasa nasi lemak kampung baru. Punya la lama tak merasa! Kempunan beb!!

Macam biasala, makanan dah depan mata, mana ingat nak ambil gambar bagai. Dah telan sebungkus nasi lemak (sebungkus 60 sen ajo ~ nasi lemak kecik la katakan) baru teringat kamera. :)

 
owh, sedapnye la hai.. menu pilihan suami ~ ayam goreng sambal, sotong kering sambal. Nampak pedas berasap je kan? Tapi idakla sampai mengalir air mata pon.. Heheh


 
Air minuman standby 3 glasses. Takut pedas, sebab dah lama tak makan kat sini.

 
Ok, Camimi ambil nasi lemak yang takde sambal ye? Memang la peberet dia makan nasi lemak. Tengok badan la... :)


 
Wah, suamiku tak nampak dah aku kat depan mata dia. Meratah 2 bungkus nasi lemak 60 sen seorang! Best sangat!!

Bibir je merah berminyak-minyak kepedasan. Nasib baik telinga tak berasap :D

Ok, lepas ni selang 2-3 minggu boleh la pekena semula nasi lemak kampung baru ni ye abang? Tak done la nak makan setiap minggu. Bila nak kurus oiii?!!

Note: Walau bagaimanapun, enjoy sangat weekend ni sebab dapat pergi tempat yang dah lama tak pergi. Mengimbas nostalgia bercinta dulu, tapi kali ni hadir bersama orang ke-3 iaitu Camimi..! Terima kasih abang...

1 comment:

lily lotus said...

ly juga yg tak pernah bawa my kids pergi zoo kat situ. zoo negeri lain semua dah kowtim..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...