Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Tuesday

APA BERITA?

Salam kawan-kawan,

Amboi lamanya saya tak update blog ye? Blog kawan-kawan pon saya tak sempat jengah. Macam biasala, alasan yang sama diberikan. SIBUK.

Idak la sibuk mana pon, cuma saya tak berkesempatan nak masuk dalam blog sendiri dan klik blog list kawan-kawan yang ada. Saya lebih sibuk klik website-website yang perlu saya lawat setiap hari yang ada kena mengena dengan kerja yang saya buat dan yang saya kejarkan. ;p plus minus facebook dan online news. Hehhe.. jangan marah..

Okla, demi mengubat kerinduan kawan-kawan kepada saya (aceehhcehhh.. korang rindu saya ke? baik ngaku, kalo tak idak la korang lawat blog saya kan? heheheh) saya nak cerita pasal Camimi la hari ni.. :D

Camimi dah grows up la! Memang penat layan keletah dia lebih-lebih lagi sekarang dia dah pandai sangat bercakap. So, kami as her parents kena lebih berhati-hati kalau bertutur antara satu sama lain. Masa dulu, kami risau jugak takut2 Camimi lambat bercakap sebab orang kata kalau anak cepat berjalan dan cepat tumbuh gigi, dia akan lambat bercakap. Dah terbukti, Camimi bukan tergolong dalam kes sebegitu. Alhamdulillah. 

Mungkin juga sebab cara dia bergaul. Dia di hantar ke nursery yang mana memang dia cepat sangat belajar bercakap. Dia juga bergaul dengan Qira, cousin dia yang mana budak sorang ni lagi pandai bercakap (sampaikan saya pun suprise kalau dia keluar ayat-ayat orang dewasa.. aduhh!) Ada lagi satu sebab, mommy Camimi pon banyak cakap. So hari-hari Camimi kene 'leter', jadi dia pon ikut jadi banyak cakap. ;p

Okla, jom kita layan gambar-gambar Camimi kat bawah ni ;)


A'aah rajin betul tolong mommy dia lipat kain. Habis kain yang saya dah lipat sikit, dia 'tolong' lipatkan semula. Dia kata "mommy lipat tak cantik la..."


Yelah, betul-betul nak tolong lipat kain sebakul ye? Yang atas lantai pon ada lagi. Kalau macam ni, esok pagi pon tak habis lipat kain. Sudahnya, bapaknya bawa Camimi pergi kedai sebab nak pergi beli barang sikit. Then, Camimi sempat berpesan kat saya sebelum keluar pintu "mommy, be good girl ye? jangan nakal-nakal.. lipat kain tau!" eeeeeee....!! terbeliak bijik mata saya bukan sebab marah! tapi sebab cara dia bercakap tu seolah-olah kita ni si anak kecil! Aduhaiii...!!

Asalnya itu ayat-ayat saya berikan kepada Camimi sebaik nak melangkah ke school. Biasanya saya akan bagi tahu supaya dia tak nakal kat school, dengar cakap ibu, makan banyak-banyak, tidur awal, main baik-baik, semualah!! And now, dia repeat the same things kat mommy dia pulak! 

Bila dah siap lipat kain, dah masuk ke dalam almari masing-masing, dah kemas-kemas, dah baring-baring tengok tv then baru saya terperasan sesuatu:

 Teddy bear Camimi ni dia pakaikan helmet pulak..??


Baru saya teringat yang awalnya tu sebelum kacau saya lipat kain, dia marah-marah sebab tak dapat pakaikan teddy bear dia dengan helmet pemberian papa dia (brother i).

Dia marah sebab teddy bear tu tak leh duduk tegak-tegak, asyik nak jatuh je. So, dia susah nak pakaikan helmet tu. Saya tak tahu apa jadi seterusnya sebab saya sibuk nak angkat kain untuk dilipat. Mungkin dia berjaya kot atas pertolongan daddy dia.

Sudahnya, itulah jadinya.. teddy bear dengan helmet... :D


Note: Dalam kehidupan apa yang penting? Kerjasama..

4 comments:

lily lotus said...

at last! update jugak :D...rindu nak baca kisah camimi..dah jadi big girl now..dah boleh tolong mommy masak tak?

~ujicham~ said...

oh.. so sweet... sikit lg jd anak dara pulak.

Izan said...

pandai tol dia berceloteh... kalau org dewasa. hahahaha

Suliana said...

seronok dengar celoteh anak2.. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...