Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Wednesday

MATA BENGKAK DATANG OFIS

Pagi-pagi masuk bilik air aku tengok mata aku dah bengkak kat cermin. Malam tadi nangis terover sudah. Biasalah hati aku ni sensitif sikit. So, untuk elak orang sekeliling perasan jadi hari ni aku letak celak tebal kat mata. Eh, betul ke tips begitu? Sebab aku tak reti ber-eye-shadow bagai. Ilmu tak habis tuntut lagi. Nanti orang ingat ada cendawan tumbuh kat kelopak mata aku pula!

Ok, sure ramai yang tertanya-tanya kenapa aku menangis malam tadi? Gaduh dengan suami ke? Kalau gaduh dengan suami, merajuk dan menangis takkan aku nak cerita bagi satu dunia tahu kan..? Sebab selalu kalau salah faham dengan suami sendiri tak sampai sehari dah baik. Tak sempat aku nak karang masuk blog, si suami dah pujuk. Muahahahha.. pantas kan?! Lagi pun tak best la cerita pasal hal rumah tangga.. :)

Oklah..okla.. sebenarnya aku nangis bagai nak rak sampai bengkak-bengkak mata sebab benda alah ni la...

.....








....











...




















...




















...








Doktor Cinta
Jangan marah aaaa....

Aku kan kaki novel. Agak-agak kalau lama aku tak update blog, maknanya aku sibuk baca novel la tu.. Sekali beli mahunya 3-4 buah. Aku kan gila novel Melayu ni. Walaupun aku belajar bahasa Inggeris, belajar bahasa German, aku tetap pilih novel bahasa Malaysia. Hehehe..

Ada part yang aku sedih jadi aku teringat lagu Geisha - Cinta dan Benci. Sangat kena dan sesuai. Jadi, lagi la aku menanigs! Uwaaaaa ~ ~


ok..ok.. malas nk buka video clip tu eh. Yelah, manalah tahu ada company yg block youtube. Ada yang ok. Tapi takpe. Aku sertakan liriknya sekali.

Lirik Lagu Geisha – Cinta dan Benci



bagaimana cara membuatmu bahagia
nyaris ku menyerah jalani semua
tlah berbagai kata ku ungkap percuma
agar kau percaya cintaku berharga




tak kuat ku menahanmu, mempertahankan cintaku
namun kau begitu saja, tak pernah merindu





reff:

sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
membenci dirimu, sesungguhnya aku tak mampu
sulit untuk ku bisa, sangat sulit ku tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci yang ku rasa





apa kau mengerti ku sedih sendiri
tanpa ada kamu ku merasa sepi




tlah lama ku menantimu, diam sendiri menunggu
setengah hati mencinta, ku sakit karenamu



repeat reff

woo ooo ku sakit karenamu


sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
membenci dirimu, sesungguhnya aku tak mampu
sulit untuk ku bisa, sangat sulit ku tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci




sungguh aku tak bisa membenci dirimu
sesungguhnya aku tak mampu
sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci ooo
cinta dan benci ooo yang ku rasa

Weh, aku sedih la baca novel ni. Korang nak tahu berkisah apa, pergila beli eh. Tak rugi baca. Bahasa memang sempoi sebab penulisnya baru umur 25 tahun. Gaya bahasa memang kelakar. Tapi part touching tu aku tak boleh tahan la air mata ni dari terkeluar. Memang menyentuh perasaan.


Wahai lelaki-lelaki di luar sana. Walau sekaya mana pun awak-awak tu, tapi jangan la mudah mempermainkan hati dan perasaan wanita. Ianya terlalu fragile. Jagalah dan kasihaninya la kerana sesungguhnya wanita itu dilahirkan untuk melengkapi hidup lelaki-lelaki di luar sana..



Note: Salah satu pemilihan novel idaman adalah ketebalan novel tersebut. Makin tebal, makin nak memiliki :)

4 comments:

Suliana said...

kena cari ni.. tapi, aku takut tak terbaca je bahan2 bacaaan ni, majalah aku berlambak yg beli tapi tak smpt baca habis.. huhu..

lily lotus said...

rajinnya :) i dulu masa pregnant rajin sgt baca novel. now dah past 6 years tak datangg2 gak habit tu, hiks..kena tunggu pregnant lagi kot :D

Erin Rashid said...

su, usaha tangga kejayaan.. hehhehe.. memula aku pk gitu. tp bila dpt novel yg best susahnye nk lepas!

Erin Rashid said...

lily, i doakan 1 utk u n insyaAllah u will get 2 from that. i doakan u pregnant so that u boleh smbg habit membaca juga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...