Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Friday

MALAM NI!!

Salam Jumaat uols,

Wah, selalu hari Jumaat memang tertunggu-tunggu. Mood happy kan? Owh, hari ni mood aku sedikit spoil sebab tengah period pain ya amat. <---- tapi sempat update blog la pula..!

Semalam bagi tau kat husband yang aku baru period. Cakap kat hp je. Sedih pula kedengaran suara dia. Ada 2 sebab kenapa dia sedih. Sendiri paham la.. aku terkulat-kulat je. Dia yang tertanya-tanya, "Why sayang..? why..?!"

Okeh, malam ni jangan lupa terpacak depan tv tengok Maharaja Lawak ye? Malam ni parents dan adik aku datang rumah nak makan malam sambil nak tonton Maharaja Lawak. Aku tanya parents aku nak makan nasi or benda lain? Kena tanya la senang aku nak masak.

So parents aku decided nak makan capati dan roti nan je. Jadi harus aku beli roti nan kat mamak Syed Seksyen 3 nanti. (tempat lain bagi aku tak selembut Syed). Capati aku beli kat Tesco, balik rumah nanti panaskan kat kuali leper. Kuah tambahan pula, aku masak je la ikan sardin nanti. Memang sedap sambil makan dengan roti nan dan capati kan?

Owh, teringat aku pernah belajar buat roti capati dari seorang pelajar India or Pakistan (aku dah lupa daaaa) masa dok kat Germany dulu. Senang ya amat! Asal semua bahan ada, cara pun tahu dah boleh masak capati kat dapur sendiri. Tapi balik Malaysia, ilmu dah masuk ke laut. Aku lebih suka membeli dari bersilat kat dapur. Tapi selama aku cuti jaga Camimi demam tempoh hari, setiap hari aku masak okeh. Setiap hari aku panggil husband balik makan tengahari kat rumah. Setiap hari la orang nampak dapur aku tu berasap. Setiap hari juga la jiran sebelah menyebelah atas dan bawah boleh bau masakan aku. Rajin aku masak untuk sarapan, tengahari dan malam. Respek sama diri sendiri beb <---- kasi chance la aku angkat bakul sendiri hihihihi...

Tapi malam ni husband aku nak buat test kat students dia. Subjek Numerical Method? Ntah apa ke benda subjek dia. Aku pon tatau. So, hari ni the whole day students dia sibuk nak jumpa kat bilik. Nak tanya mana yang tak faham. Aku sempat tanya juga, tamau tengok Maharaja Lawak ke sampai nak buat test kat bebudak? Tak ke nanti bebudak tu marah sebab program Maharaja Lawak terganggu? Si suami berseloroh, siapa yang terasa test 1, test 2 dia corot terpaksa la score test 3 ni. Kalau tak nasih...nasib..

Tapi aku tahu, husband aku tu mana boleh termiss Maharaja dan Raja Lawak. Ulangan Maharaja dan Raja Lawak pun berkali-kali dia tengok. Berkali-kali juga dia gelak sorang-sorang. Camimi pun dah faham ikut bantai gelak juga. 

Okeh, cukup la sampai sini aku membebel. Perut pun dah lapar. Aku rasa nak pergi makan sekarang. Owh, makan nasi ye kawan-kawan. Sejak akhir-akhir ni diet seminggu sekali je nasi dah tenggelam. Sekarang setiap hari makan nasi. Cuma aku ambil nasi 1/4 senduk je la. Buat sedap mulut nak kunyah nasi. kui..kui..kui..

Note: selamat berhujung minggu.. yeeaaahhaa!

2 comments:

lily lotus said...

aah berulang kali diorang repeat ML. naik muntah plak tengok..hihi

Erin Rashid said...

a'ah berulang kali la kami nengok siaran ulangan ML. kih kih kih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...