Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Wednesday

ECLIPSE

Filem ketiga dari siri The Twilight Saga, sudah tentu saya takkan terlepas dari menontonnya. Thank you to my hubby coz make my wish comes true. Sebab dah lama tertunggu-tunggu kemunculan siri ke-3 selepas Twilight, New Moon dan sekarang Eclipse. Last episode nanti adalah Breaking Dawn. Oh, bila la agaknya nak keluar ye? Hehhe..


Oh, bagai terbuai-buai saya menontonnya. Memang saya suka lebih Eclipse berbanding 2 siri sebelumnya. Kenapa ye?

gambar dari google

Sebab, Eclipse lebih menonjolkan jalan percintaan yang sangat romantik antara Bella dengan 2 jejaka iaitu Jacob dan Edward. Korang faham-faham la... saya ni kan jiwang karat. :)

gambar dari google

Sebab lain, baru la nampak Bella dan Edward kiss-kiss kat dalam movie nih. Hehehe.. jangan mare. Scene Bella kiss dengan Jacob pon ada. Kata Jacob, dalam Eclipse ni baru dia berpeluang mengucup Bella. 2x tuh u alll!

 gambar dari google

Lain-lain sebab lagi, Edward dan Jacob banyak berlakon dalam scene yang sama compared to previous films. So, mereka compete each others to get Bella and convince Bella's heart and finally to win Bella. Eh, tercakap omputih pula kat sini. Cerita di sebalik pembikinan filem ni, actually Robert Pattinson (Edward) is a funny guy. So, when Taylor Lautner (Jacob) and Robert berlakon bersama dalam sesuatu scene itu, lepas je director cakap 'cut' mereka pasti akan ketawa terbahak-bahak. Padahal mereka sedang melakonkan scene berperang mulut. Kata Taylor, dia tak tahan tengok Robert buat muka series gila untuk melakonkan watak Edward padahal dia seorang yang lucu <---- aku buat homework sebelum tonton movie ni ye kawan-kawan. ;p

 gambar dari google

Sebab lain lagi, orang jahat dah semakin ramai. Means, new born vampires! Dan ketua new born vampire sni sangat la handsome! (aku ni tak habis-habis tengok orang handsome ~ bukan apa, mengkagumi ciptaan tuhan.. ;p)

 gambar dari google

Nih semua gara-gara si vampire Victoria (tengah) yang ingin menubuhkan new born vampires demi membalas dendam ke atas kematian boyfriend vampire dia bernama James (James mati dalam siri Twilight lagi).


 gambar dari google

Ini antara muka-muka baru dalam Eclipse. Riley ni la ketua kepada new born vampires. Handsome kan? Hahha.. Victoria akhirnya mati dibunuh oleh Edward dalam siri kali ini. Royce King adalah boyfriend kepada Rosalie sebelum Rosalie turned to vampire, vampire perempuan yang baik tapi ada rasa sifat iri hati pada Bella. Maria pula seorang vampire dari zaman dulu. Dialah yang menukar Jasper Whitlock (lakonan Jackson Rathbone) kepada vampire dan menggunakan Jasper demi mencapai apa yang diingininya.

Leah Clear Water dan Seth Clear Water adalah adik beradik dan telah menjadi new members of serigala jadian. Leah dalam filem ni nampak sebiji rupa macam Red Indian, tapi bila tengok gambar dia kat atas tu idakla pula.

Wah panjang lebar pula saya bercerita. Kesimpulannya, saya memang terhibur bagai dibuai-buai dan berada diawangan bila menonton Eclipse. Rasanya mahu menonton lagi la... :)

Tapi betul ke kesemua siri The Twilight Saga menjadi kebencian kepada kaum lelaki tetapi menjadi kegilaan kepada kaum perempuan? (seperti yang dihebahkan dalam news)

Yelah kot, mungkin 2-2 heroes dia adalah kacak, tapi heroin nya kempes sangat kot. Macam kurang sikit 'hartanya'. Kaum lelaki mungkin memerlukan seorang heroin yang mantap, mungkin?!

Ntahla, bagi saya semua dah ok! Tak ada masalah. Saya sukeee!!! Wieeeee...

1 comment:

lily lotus said...

wakakaka..nak ikut ayat u gaklah..mengagumi ciptaan Tuhan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...