Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Monday

SAYA ACCIDENT

Dulu saya cerita kereta suami lampunye kene kopak, dan minggu lepas kete saya plak accident. apa nak jadi.. dah nasib badan..

saya dlm perjalanan nk amik mother saya dari ofis ke pusat bandar hari jumaat tu dlm kol 3pm lbh. mmg dah mtk izin bos saya akan 'on call' amik mother saya blk keje. bos tak kesah sbb bos mmg bertimbang rasa. tapi nasib saya ptg tuh tak berapa baik, saya berlanggar dgn bontot honda crv..


itulah.. blum hbs ofis hour dah cabut. nk buat mcm mana.. mother saya takde kete. dia tgh tggu kete baru dia kuar. so samada father saya atau saya yg kene jemput dia blk keje buat sementara waktu ni..

la ni, saya sama2 dgn mother saya plak takde kete. sbb kete kontot saya tu dah masuk bengkel. payah ni nk g keje! manis betol 'darah' kete saya tuh. saya baru nk trade in kete tuh next week utk down payment kete baru saya yg lain. nmpknye kene hold 2 weeks la dulu.


cuaca masa tuh renyai, so jln licin. dpn kete saya adalah kete honda crv tu. dpn kete dia plak kete iswara aerobek mengembek tuh, yg dipandu oleh seorang wanita #$^%$&(@#$@%. semasa berasa di satu persimpangan yg confirm tak leh wat u-turn tapi wanita #$#%$&^$%^$%& punya la brilliant kepala hotaknye nk buat u-turn jugak kt situ sambil amik side kiri sikit kononnye nak bg corner baring kete dia. aleh2 crv honda tu brek mengejut, dan saya plak lagi la terkejut smbil brek baik punye bunyi terus je melekat cium bontot crv honda tu.


selang beberapa minit slps 3 kereta ni accident, kt satu persimpangan dkt2 dgn kawasan kami accident ni ada 2 kete berlanggar bontot juga. sbb nya..? satu kete tuh asyik pandang kete kami kt bahu jalan, tanpa dia sedari dia terlanggar bontot kete dpn dia plak.. sudahhhh...!

note:

1) masa saya accident ni sume kaum keluarga saya yg ada turun padang; suami saya, abg saya, mother saya dan juga father saya. menggigil saya tauuu akibat trauma..!
2) kete kontot ni lama dah berbakti pada saya, since saya belajar degree kt uitm dulu. pastuh kawen dan ke germany still ada lagi kete ni. balik dari germany baru plan nk tukar kete lain, tapi kete ni seolah2 'tunjuk perasaan' plak.. sian dia, kan?!

6 comments:

Nur Hareza said...

ering.. cian nyer.. teruk gak ler keter ko.. org kata, kalo nak jual keter, jgn ckp depan/dalam keter.. nanti keter tau, dia merajuk n tunjuk hal.. hi3

Suliana said...

erin, erin ok ke??kalau ok, alhamdulillah..kancil tu merajuk la erin nak pakai keta lin..tu dia buat hal..hehe

Sue Mommy Cinta & Airis said...

alhamdullillah erin xde pape kn.... =)

lily lotus said...

erin ok ke? mmg trauma klau jadi gini..be strong kay

~ujicham~ said...

ish.. cam teruk gak... tapi sabarlah.. dugaan nk beli keter baru.

sW33tdARLiNG said...

mak saya pesan, benda2 macam ni macam ada nyawa.. kalo nak tukar ke apa ker, tak boleh cakap depan 'dia'... nanti dia merajuk, tu yang buat hal, rosak laa, eksiden laa..

wallahualam...

www.sweetdarling79.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...