Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Monday

LE TOUR DE LANGKAWI 2011

Salam hari Isnin uols,

Mesti ramai yang dah start cuti untuk CNY kan..? Hari ni masuk UiTM sebab nak hantar Camimi ke school, jalan sangat lengang. Bebudak dah start cuti semester. Kalau tak, kat dalam UiTM pon jem teruk. Masing-masing bawa kereta. Dengan staff UiTM, dengan Lecturernya, dengan students nya, semua pakat bawa kereta. Tak masa kita dolo-dolo dak? Semua naik bas je. Tak ramai yang memandu ke kelas. Sekarang ni, mak bapak mampu ke idak, bebudak memang nak bawak kereta masing-masing ke kelas. Yang penting "senang nak ke kelas. Tamau naik bas berasak-rasak tu.." Bebudak sekarang la katakan... Sebab tu parking kereta yang UiTM sediakan masih tidak pernah mencukupi.

Asalkan anak-anak senang nak ke hulu ke hilir kat dalam UiTM ni, mak bapak kat kampung susah tak berkereta pun takpe. Kesian... Boleh ke guna 'biar papa, asalkan bergaya???'

Ok, back to the story. Hari ni aku dah nampak banyak papan tanda LTDL 2011 terpampang kat beberapa laluan di UiTM ni. Oh, baru aku tau LTDL 2011 akan melalui UiTM. Timbul rasa bangga di hati kejap apabila UiTM menjadi salah satu laluan untuk mamat-mamat dari seluruh dunia yang ada mengambil bahagian dalam cabaran berbasikal. Yelah, faham-faham la. UiTM mempunyai bentuk muka bumi yang berbukit-bukau. Mungkin ianya menjadi  salah satu kriteria untuk LTDL 2011 memilih UiTM sebagai laluan berbasikal. Cuma aku tatau bila mereka akan start menggunakan laluan kat dalam UiTM ni. Mungkin hari ni, mungkin esok, lusa atau tulat?

Tapi apa yang pasti, time student dah balik kampung, time tengah lengang ni la mereka akan menggunakan laluan yang ada untuk berbasikal dalam cabaran LTDL 2011. Tapi rugi la, student sendiri tak dapat menyaksikan secara 'Live' pelumba-pelumba berbasikal melalui jalan-jalan di UiTM ni.

Ok, sempena CNY ni, aku mungkin akan start cuti hari Rabu. Tertakluk samada kerja banyak atau idak. Kalau kerja banyak, hari Khamis baru aku start cuti. Shopping? No shopping for this CNY. Duit yang ada kami simpan buat pelaburan di masa akan datang. Eceh..eceh...!

Yelah, sekarang dah tamau fikir shopping..shopping.. sebab keperluan dah terlaksana. Cuma kehendak yang perlu dipertimbangkan. Apa yang perlu difikirkan sekarang adalah lebih kepada simpanan. Simpan di sini, di situ, dan di sinun. (kononnye la...) Kemudian, baru boleh fikirkan untuk pelaburan membeli aset., bukan liability. (eh tak reti la nak cakap pasal benda-benda ni..) Tak macam uols, sure dah bergunung ganang kan simpanan? Kami ni je baru takat tanah rata. Hiks!


Update: aku difahamkan, UiTM kampus Shah Alam dijadualkan sebagai Stage ke-10 iaitu stage terakhir dalam perlumbaan basikal yang akan berlangsung pada hari Selasa, 1 Februari 2011 sebelum pelumbaan ini akan ditamatkan di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur nanti.

Jadi, akan banyak aktiviti dianjurkan oleh pihak UiTM especially University's Sport Centre seperti senaman aerobik. Selain daripada itu terdapat juga nanti pertunjukan muzik tradisional seperti dikir barat, gamelan, kompang dan rebana ubi. Gerai-gerai juga akan didirikan bertujuan menjual makanan, minuman dan juga tujuan pameran. 

Jadi, sesiapa sahaja termasuk penduduk Shah Alam, dijemput memeriahkan aktiviti yang dianjurkan..

Sekian, berita disampaikan oleh Hilma Rashid (nama glamour i euwwww... hiks!)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...