Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Monday

SWIMMING STORY

hari ni saya buat entry selepas pulang dari swimming. utk mengelakkan saya membentang tikar dan menyorong bantal, baiklah saya merajinkan diri utk buat entry baru dlm blog ni. tapi beb, mata saya nih mmg dh mcm garfield aje. maklumla, pas swimming tadi g lunch dgn cik abe, mkn nasi grg paprik dan air berais! tuh yg tangkap lentok je nih. drive kete tadi pon mcm terawang2an aje. huarggghhhh..ngantuk!

okla kawan2.. sbnrnya saya pegi swimming kt uitm je. sbb tamau kasi sun burn, so elokla pegi swimming kt sana instead of Pusat Akuatik Shah Alam. lgpon tak campur laki pompuan. so, takdela kes terlanggar montot org tuh ke, terkuak dada org ni ke. bebas! pompuan sama pompuan apa kesah dak?

cuma..saya takde kawan la. boring plak. org lain sume dtg dgn geng masing2. bila masuk pool tuh nmpk mcm happening je. bergurau senda, bergelak ketawa. nk gedik2 pon tak kesah sbb takde laki yg suke mengutuk!

paling tak best takde kawan ni bile nk pegi kt tmpt dalam. saya nih dh la penakut. takde kawan ni dibuatnya kang tgh2 pool tu kaki saya cramp, sape nk tlg? tak pon time swimming  tu tetiba terlemas ke, sape nk gapai tgn saya? kadang2 saya terbayang time2 saya swimming ada yg menarik kaki saya kang, sape yg nk bantu? ish.. mcm2 saya pk! hahaha.. dasar penakut! org lain elok je berenang ke sana. yelah, diorg bwk geng. saya nih sorang2.. seganla nk ke tempat dlm sorang2.. malu i uuuu..! muahhaha..

utk pegi swimming lain hari lain schedule nye. mcm setiap hari isnin, rabu dan jumaat, saya akan pegi time lunch hour. manakala hari2 lain adalah after office hour. sabtu dan ahad tak done la saya nk pegi swimming sbb kesian kt camimi. takde org nak jaga dia. 

sbnrnye dari saya study kat uitm dulu pon saya dh start swimming. saja ngisi masa lapang di samping menjalankan aktiviti2 yg berfaedah dan menjurus lbh kepada 'menjaga badan'. masa tuh ada 'kaki'. asal takde kelas atau time2 petang sure ajak kawan2 rapat pegi swimming skali. kawan2 yg tak reti swimming  masa tuh lama kelamaan mmg terus pandai swimming. kawan2 yg kuak sana sini tp langsung tak bergerak walau seinci pon terus dah boleh bergerak dari tebing ke tebing. sangat membanggakan!

cik abe plak ajak g swimming same2 kat pusat akuatik shah alam. sbb kt situ je boleh campur laki pompuan. tapi takde bumbung la pulak. dan of course nnt sun burn. hahhaha mendung je org tgk saya nnt. hehhe..

tapi so far ok la, saya happy dpt kembali exercise diri. tak aci la kalo cik abe leh pegi main futsal, main badminton 2x seminggu tapi bini dia dok jaga anak kt umah tak buat mende pon. huhuhu. but now, dh kire fair la kan? sama2 nk bersukan jugak. bkn apa, demi kesihatan diri sdri jugak...



note: nak beli rumah ada swimming pool tak mampu. nk beli condo kongsi swimming pool ramai2 pon masih tak mampu.. hai.. teringin nyer..! akan ku usahakan kelak. doa2kan la ek kawan2. hehhehe..

2 comments:

Izan said...

swimming mmg bagus untuk kesihatan. izan tak reti berenang kalau tak da lama terigin nak swimming =)

lily lotus said...

nanti kalau erin dah beli rumah ada pool..ly nak tumpang terjun ok..hihhii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...