Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Wednesday

SEPINTAS LALU DI KLIA

ini kesah lanjutan daripada cerita pendek entry lepas... malas nk citer smlm (sedih masih terasa lagi)

hari isnin malam selasa lalu kami ramai2 hantar adik bongsu saya ke klia. sedih mengiringi pemergian adik yg plg sporting dan plg best in the world. (adik aku yg kt uk tuh pon best gak, kang terasa dia baca nih kang!)

 my parents, abah, mak long, kakak nana and the kids.. tq guys for coming!

 
the kids yg tak reti dok diam
di mana ada kami ber2 tentu ada budak yg itu dua
(aksi bergambar sorok badan sambil kemam gula2 ~ mcm biasa la.. ) ;p

 
semua yg turut hadir + jurukamera ~ my father

kawan2 my brother pon ramai yg datang. as well as his gf. (tapi tadak dlm gmbr ~ tak confirm lagi so tak leh nk tepek lagi ok. hahahaha

and the kids, penat nak dokong 2-2 org ni. so guna aje 'stroller' yg ada kt sana. hbs citer!

kami smpai klia dlm kol 7pm. so, solat magrib, isyak bagai kt sana aje. sbb mereka sume nk masuk balai berlepas aroung 9.30pm. ada taklimat lagi. dan flight akan berlepas dlm kol 11.30pm. mmg ramai bebudak JPA yg akan bertolak ke jepun malam itu. siap pakai blazer bagai. huhuhu..smart hbs!

ok, kiranya adik beradik saya ada 4 org, saya aje yg masih di samping keluarga. abg saya dh kene posting kt Bintulu, tapi family masih di sini. my brother no.3 (bawah saya) masih di UK. dh nk hbs buat thesis. kalo grad, bln 7 nih convo then dah boleh blk msia. takyah la dok sana, ngabihkan boreh ajo! sbb dia di atas tajaan MAPA. hahahha.. and now, my little bro dh berangkat pergi. tak ke sedih tuh..?!

baikla, citer skit tntg adik saya.

di kalangan kami, mmg dia la yg plg rajin belajar ikut mcm abg sulung saya.

dpt result spm cemerlang, then di tawarkan oleh JPA utk belajar ke Jepun. 2 thn buat persediaan di sini. tahun pertama di UTM semarak dan tahun kedua dia UiTM Shah Alam (kampus di Sec18). yg bestnya dia mmg kerap blk rumah masa tahun ke-2 tuh sbb umah dh dkt dgn kampus persediaan dia. tambah lagi masa tahun kedua tuh kami dh blk dari germany. sbb tuh camimi menjadi rapat dgn dia. 2 bulan lagi nk exam kursus persediaan bahasa dia tapi saya ajak blk umah then dia kata. "kak in, tanak la blk. anip nk exam dah.. nnt kt umah dok ngadap tv and game aje" hhahah..

saya mmg suke betol kalo adik saya blk cuti2 hujung minggu. asal hari jumaat aje, sure saya dh call or send sms tnya dia nk blk rumah tak? sbb saya akan amik dia kt sec 18 then send him home.  even kt mana skali pon saya berada, saya akan luangkan masa utk amik adik saya blk ke rumah. kalo hari2 biasa saya tak harap sbb dia sibuk dgn kelas. so, bile weekend aje baru rumah tu hiruk pikuk dan rasa happening. kalo tak sunyi aje. 
selama buat kursus persediaan bahasa pon dia diberikan elaun belajar. nih nk pegi jepun pon dpt tajaan. never mind, he deserves that! itu la bonus dan hadiah utk org yg rajin belajar. idaklah nk harapkan duit mak bapak aje. tambah lagi kalo mak bapak tak mampu. takde la rasa mak bapak terbeban nk kene sara hidup anak. 

kalo adik rajin belajar mcm ni, mama papa nk hulur duit pon senang hati. adik beradik nk bg duit pon tak rasa lokek. sbb adik pndai nk salurkan duit tu ke arah mana. bukan baiki hp ke ek. bkn beli jeans2 haprak ek dik. bukan nk joli sana, joli sini sibuk nk enjoy tapi mak bapak nk pakai duit, nk mkn pon tak cukup! adik faham kan?

oh, saya tak kata adik saya the best ngalahkan adik org lain! ada lagi yg the best tau! masing2 punya adik la kan? ada adik yg sanggup berhenti belajar demi nk sara hidup mak bapak. ada adik yg sanggup jadi anak pertama demi kesenangan mak bapak. ada juga adik yg sanggup belikan sofa, peti sejuk, vacuum, oven, cat rumah demi keselesaan mak bapak. ada jugak adik yg hulur duit bile dia ada duit utk mak bapak. ada jugak adik yg mmg best la hadiah dari Tuhan utk mak bapak.. huhuh terharu ada adik gitu yea..?!

okla. apa pon, sayangila family kite sdri especially darah daging kite sdri dan gembirakan la hati mereka.
note: babai adik.. akan aku lalui hari2 mendatang tanpa adik yg aku sayangi..!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...