Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Tuesday

TERLAKSANA SUDAAHHH

Alhamdulillah... syukur sangat-sangat..

Banyak perkara terlaksana sudah dalam tahun 2011 ni. Diam tak diam dah nak masuk 2012 rupanya. Tapi memang tak dapat dinafikan, ada juga hasrat yang masih belum mampu untuk dicapai. Oleh itu carry forward aja lah ke tahun depan ye?

Hari tu aku ada cerita pasal bulan mencurahkan duit kan..?

Alhamdulillah, bulan November dan Disember ni telah berjaya ditempuhi dengan jayanya.

1) Insurans dan road tax - dah renew pertengahan bulan November lepas

2) Yuran tahunan sekolah baru Camimi - sekolah Genius Aulad dan transit kat tadika UiTM 

3) Birthday party Camimi - dah buat kat school dia aje. Celebrate dengan kawan-kawan dan cikgu-cikgunya. Sempat aku buat kek coklat 1kg, goodies dan cup cake coklat untuk kawan-kawannya. Semua home made! (kecuali goodies tu la). Entry pasal birthday ni aku tak buat sebab tak jumpa cable camera yang aku guna tu. Sedih!

4) Korban raya haji - Alhamdulillah, ada rezeki lebih yang Allah berikan

5) Major service untuk kereta - dah terlaksana sudah sebelum cuti-cuti Malaysia ke Penang pertengahan Disember baru-baru ni. Baru la rasa selamat dan selesa bawa kereta jauh-jauh kan?

6) Bateri kereta - masa tulis entry bulan mencurahkan duit lagi dah ganti. Nasib baik bateri habis time-time masih kat rumah. Kot bantai tengah traffic jem tak ke masak dok dalam kereta buat buka tebal kat semua orang.. huhuhuh haru!

7) Tayar botak - Dah tukar tayar masa bulan November lagi. Kiranya 4 biji tayar yang asal tu cukup-cukup boleh guna selama 2 tahun saja, then dah kena tukar baru. 

8) Kos ngada-ngada tambahan kononnya nak cuti-cuti Malaysia. Alhamdulliah, terlaksana juga. Bateri kereta dah tukar, tayar pun dah tukar, major service kereta pun dah buat, memang rasa lapang aje dada nak pergi cuti-cuti. Nanti InsyaAllah ada rezeki lebih lagi cuti semester suami bulan 2 nanti boleh la berjalan-jalan lagi. Mudah-mudahan..

9) Kos ngada-ngada yang lagi 1 ni iaitu birthday aku. Hehehe.. the best ever! Dapat hadiah best dan pakej breakfast, lunch and dinner yang best. Ada gak yang menanya aku, dapat birthday present apa? Nak cakap ke tak eh? Nak ke tak? Nak ke tak..? Hehehhe.. memang itu la jawapan aku.. 'hehehehhe..' Yelah, aku bagi tahu la.. Dapat lingerie best la kan..? Hehehhe lagi.. ;D

10) Dan yang best among the best, sekarang dah pindah ofis baru. Lebih selesa, lebih nyaman, lebih seronok dan lebih mendamaikan. Motivasi dan semangat untuk bekerja dengan lebih gigih. Dan paling best, lebih dekat dengan ofis si suami. Hehehe.. bukan nak ajak dia keluar dating lunch selalu, tapi senang nak pergi swimming pool la.. Dah lama jugak tak swimming ni. Jom, sesiapa yang nak swimming dengan saya hello hello saya ye?! Hehehe (lagi).

Tapi, masih gagal untuk jadi mommy yang mengandungkan anak ke-2, adik kepada Camimi. Carry forward ke tahun 2012 eh? Semoga doa anak kecil itu diperkenankan, amin..!

Note: hari tu nampak Camimi susun segala mak bapak anak patung dia iaitu si bear, pooh bear, barney, mini mouse, mickey mouse berderet-deret depan tv. Bila ditanya kenapa menyemak semua kat depan tv ni? Then dia cakap sebab nak temankan dia tengok tv sorang-sorang. Auchhh!!

1 comment:

lily lotus said...

insyaallah lily doakan yer, nahh amik aura lily yg dah lekat ni, hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...