Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Monday

LAMA GILERRRR

MasyaAllah...MasyaAllah..

Lama giler aku tak buka blog sendiri. Lama giler tak update entry baru. Bahkan, lama giler aku tak buat visit ke blog kawan-kawan yang lain. Ampunnn...

Sampai kan ramai kawan-kawan PM kat facebook bertanyakan blog aku yang dah berkubur ke? Ada yang tanya aku ni terperap dalam gua ke sampaikan tak boleh nak update blog sendiri? Ada gak yang tanya, aku ni tak sihat ke? Tengah mabuk pregnant ker? Terharu pula rasa. Walaupun ada kata-kata yang diberikan tu agak pedas, tapi still terharu sebab ada orang ambil tahu yang aku ni memang lama giler tak update blog sendiri.

Maaf sekali lagi. Masa yang Allah anugerahkan pada aku, mungkin tak sebaik mungkin aku gunakan. Sebab tu terasa masa itu sangat pantas berlalu pergi. Banyak perkara aku terlepas pandang dan tak terbuat dek kerana masa itu begitu singkat terasa.

Hari ni aku mulakan entry aku nak bercerita tentang siaran radio pagi tadi. Tak pasti samada itu siaran ulangan atau tidak. Ianya berkenaan 4 players skuad Harimau Muda yang datang ke konti Hot Fm untuk berborak tentang kemenangan skuad tersebut dan pengalaman menentang team Indonesia sewaktu piala Sukan Sea tempoh hari. Tak silap aku, macam pernah dengar team Harimau Muda tu datang ke konti just after the match ended. Tapi ni dh siap lawan Syria, Bahrain, ada lagi player Harimau Muda yang dijemput datang ke konti? Itu yang tak pasti.

But, the best part was, ada seorang pemanggil perempuan call konti nak bercakap dengan Fandi Othman. Suara memang manja gilerrr. Bajet budak perempuan remaja yang tergila-gilakan Fandi Othman kot. Katanya antara team skuad tu, dia perasan Fandi Othman yang paling kacak, fresh dan tampan. Sebab tu sanggup call konti sebab nak bercakap sendiri dengan Fandi Othman. Tak disangkal lagi, Fandi Othman kaget dan gabra gila. Suara Fandi Othman pon macam tergagap-gagap ala-ala lady gagap bila bercakap dengan pemanggil tu!

Tambah lagi bila pemanggil perempuan tu gelarkan dia as 'Shah'. Suara manja gilerr. Macam admire tersangat pada Fandi Othman. Shah tu tanya, ini first time ke Fandi datang konti dan kena interview dengan DJ Hot Fm? Sebab saya terlalu minat sangat dengan Fandi Othman ni. Shah tu tanya kat Fandi Othman lagi tentang ada tak DJ Hot FM bercerita apa-apa pasal diri Shah sendiri yang sebenarnya kerap call ke Hot FM. Kiranya Shah ni pun pendengar setia Hot FM. Sampaikan aku rasa, kenapa Hot FM tak edit conversation tu sebab macam panggilan private je antara Shah dan Fandi Othman. Suara nak manja-manja kenapa kalau tau nanti satu Malaya dengar melalui radio. Asalnya, Shah siap beri idea pada Hot FM untuk panggil Fandi Othman datang ke konti. Tapi Shah berpendapat jangan pula panggil Fandi Othman seorang diri. Nanti yang lain terasa. 

Atas sebab tu la Hot FM panggil Fandi Othman di samping Muslim dan a few players lain. Aku pun start dengar radio part si Shah tu call Hot FM. So, aku tak pasti player mana lagi yang datang. KFCM ada sekali ke tak? Aku tak perasan. Mungkin ada kot sebab suara dia tu kan dah jadi trademark? Suara serak-serak macam cakap tak lepas gitu. Eh, aku tak kutuk okeh.. tak baik!

Tapi memang aku tergelak-gelak sampai tertutup-tutup mulut bila dengarkan conversation antara Shah dan Fandi Othman. Seolah-olah Hot FM nak siarkan secara live perbualan peribadi antara mereka berdua. Sambil aku drive kereta, sambil tu aku tergelak-gelak. Sampaikan aku rasa, time berhenti kat traffic light tu orang sebelah dah usha-usha. Ye, aku tahu, hari ni aku cantik. Tet!!

Uols tau apa jadi at the end of the conversation? Siapa yang sempat dengar radio tu mesti tahu kan? Rupanya si pemanggil yang bergelar Shah tu adalah Shila Amzah! Fandi Othman memang minat gilerr dengan Shila Amzah rupanya. Bila DJ Hot FM dah pecahkan tembelang yang Shah tu adalah Shila Amzah, terus hilang gagap Fandi Othman. Hahaha.. nampak sangat excitednya dapat cakap sendiri dengan Shila Amzah. Shila Amzah siap suruh mamat tu nyanyi lagu terbarunya iaitu Patah Seribu. Ate, kata dah minat kan? Hahaha.. mamat tu turut aje nyanyi lagi tu time chorus. Terketar-ketar juga suara time nada tinggi lagu tu. 

Haha.. best aje kan? So sweet..

Macam tu la, kalau tak kenal maka tak cinta.

Macam mana kalau betul Shah tu adalah si pemanggil remaja yang minat giler dengan jejaka Fandi Othman ni. Shah yang bukan popular, tapi gadis biasa antara berjuta-juta rakyat Malaysia yang lain? Mesti Fandi Othman kekal tergagap-gagap melayan panggilan Shah kan? Malu-malu gitu..

Okla, nak cerita tu je la dulu.

Sebenarnya melawan rasa mengantuk sebab malam tadi tidur pukul 3.30 am sebab nak habiskan baca novel Seandainya...

So touched! Esok aku ceritala ye? Itupun kalau uols minat novel MELAYU. Sekian, terima kasih!



1 comment:

lily lotus said...

aah! i dengar yg panggilan shila hamzah tu, manja habis u suara dia...hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...