Advertisement

Jom follow follow i, then i follow follow u

Thursday

NOVEL PUN ADA BAIKNYA

Novel Setia Hujung Nyawa seperti entry di bawah dah habis baca. Start baca Sabtu minggu lepas. Malam tadi baru habis. Novel 500++ muka surat je, tapi habis lambat sebab banyak benda lain nak kena fokus juga.

Baca novel ni tak semestinya kita perlu lalai dengan perkara-perkawa wajib yang lain. Tapi, tak dapat dinafikan, novel tak sama seperti buku-buku agama. Walau bagaimanapun, setiap novel mesti ada pengajaran dan didikan tentang keIslaman dan adat Melayu serta ketimuran yang memang tak lupa untuk dikongsikan bersama. Pendek kata, ada pengajaran di setiap apa yang ingin diceritakan.

Tambahan pula di belakang setiap novel mesti terselit tantang hukum hakam agama yang dirujuk oleh penerbit dengan mana-mana sumber agama yang dipercayai yang ada hubungkaitnya dengan peceritaan novel tersebut. Secara tak langsung, pembaca dapat mempelajari serba sedikit ilmu keagamaan sambil menghayati jalan cerita penulisan novel itu.

Jadi jangan memperendahkan orang yang suka membaca novel. At least, dia ada salah satu hobi yang berfaedah yang boleh dilakukan demi mengisi kekosongan masanya dan menlengkapi kitaran hidupnya sebagai medium hiburan.

Jadi, dengan lafaz Bismillah.. saya nak baca novel ini pula..

Ingat Janji Kita oleh Murni Aqila


Kita jumpa nanti lagi ye, bila novel ni dah habis. Tak pun ada cerita menarik nak disampaikan...

Chow..!

Note: Kadang-kala lebih baik berdiam diri untuk melayan rasa kecil hati 

2 comments:

Ummi said...

haaa,,ni mesti ade org perli2 hang pasai bace novel ye..

lily lotus said...

semoga hati u tenang bila baca novel :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...